سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲۳
پمپئو:

سپاه را به‌خاطر اسرائیل تروریستی اعلام کردیم

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 681109
فارس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعتراف کرد دولت این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده است.
سپاه را به‌خاطر اسرائیل تروریستی اعلام کردیم
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اعتراف کرد دولت این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا قرار داده است. 

به نوشته جزورالم‌پست، پامپئو که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا حضور داشت تصریح کرد قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های «تروریستی» به خاطر اسرائیل بوده است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست او سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.  

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین 1398 علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد. 

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در همان روز در اقدامی متقابل با انتشار بیانیه‌ای رسماً ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به سنتکام و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند در صورتی که طرفین کنوانسیون‌های ژنو در بدعتی جدید نیروهای مسلح یکدیگر را «سازمان تروریستی» بنامند و این رویه رواج پیدا کند، اعضای نیروهای مسلح آمریکا نیز، در صورت دستگیری در یک کشور ثالث، ممکن است متقابلاً «تروریست» تلقی شده و محاکمه شوند.

اقدام دولت آمریکا برای فشار بر سپاه، در ادامه سیاست‌هایی است که این کشور برای تنبیه گروه‌هایی در پیش گرفته که با اقدام علیه گروه‌های تروریستی واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند. واشنگتن، در ماه‌های گذشته اروپایی‌ها را برای اعمال فشار بر «حزب‌الله لبنان» هم تحت فشار قرار داده است.  

شواهدی در دست است که نشان می‌دهد هیئت حاکمه آمریکا بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از مارس ۲۰۱۱ و حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ به دنبال بهره‌برداری‌‌های مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی برای پیشبرد اهدافش در منطقه بوده است.

در جریان تحولات سوریه و عراق، ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ادعا می‌کرد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شده در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه‌های در حال مبارزه با این گروهک تروریستی راه را برای پیشروی‌های آن هموار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
ایران حق حمله به نیروهای آمریکایی را دارد/ سپاه مورد احترام مردم ایران است.
ایران حق حمله به نیروهای اسرائیلی را دارد/ سپاه مورد احترام مردم ایران است.
ایران حق حمله به نیروهای سعودی را دارد/ سپاه مورد احترام مردم ایران است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا را به رسميت نمي‌شناسم
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ما حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را به رسمیت نمی شناسد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا را مانند رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
Iran, Islamic Republic of
الان چی . با درایت سردار سلیمانی شکست خورده و مثل یه بچه کوچولو داره ادا(قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست) آدام بزرگ ها در میاره.
Iran, Islamic Republic of
ادا درنمیاره .... بزرگه شیطان بزرگ بزرگ
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ازآمریکا و رژیم صهیونیستی انتقام می گیریم
ازهرکسی که علیه آمریکا ایستادگی کند، حمایت می کنیم.
Romania
ازهرکسی که علیه آمریکا ایستادگی کند، حمایت می کنیم.
اقدام آمریکا علیه سپاه عبور ازخطرط قرمزاست.
به آمریکایی ها و حامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
مسئولان قبلی آمریکا داعش را بوجود آوردند.
باردیگر تاکید می کنم، آمریکا ازتروریسم، القاعده، داعش و گروه های تروریستی درسراسرمنطقه وجهان حمایت می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک هیچگاه به قوانین بین المللی احترامی نمی گذارد.
دولتمردان آمریکایی با دستورحمله به عراق ولیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند واین درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
دولت وقت دونالد ترامپ مسئول کشتارمردم عراق، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه وپیدایش داعش درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
ومجامع حقوق بشری کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
درس‌های پشیمان‌کننده و فراموش نشدنی به آمریکا جنایتکارشماره یک خواهیم داد.
درس‌های پشیمان‌کننده و فراموش نشدنی به اسرائیل جنایتکارشماره یک خواهیم داد.
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
فقط اینو به ترامپ بگو که انتخاب مجدد نتانیاهو به عنوان سرکرده و تروریست ترین عضو رژیم غاصب، جعلی و کودک کش اسرائیل، بی شک موعد استحاله آن غده سرطانی از منطقه را، نسبت به وعده قبلی داده شده، کم تر خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
هشتگ من یک سپاهی‌ام این پیام را می‌دهد که سپاه تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه سپاه در خون و جان مردم است چون از جنس همین مردم است.
Iran, Islamic Republic of
من یک سپاهی‌ام قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی از سوی شیطان بزرگ، نتیجه عملکرد مسئولان ماست که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید جلوی گستاخی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا کوتاه آمد. باید سریعا از برجام خارج شد به غنی‌سازی 20 درصد اقدام کرد و این اصرار بی‌دلیل بر FATF را کنار گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
آن زمانی که آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان با آمریکایی‌ها قدم می‌زد و فقط لبخند به لب داشت دشمنان گستاخ شدند و امروز چنان جسارت پیدا کرده‌اند که سپاه پاسداران ما را در ردیف تروریست‌ها قرار می‌دهند. به هر حال، اکنون پاسخ دندان‌شکن ایران به آمریکا این است که FATF را به‌طور کلی از دستور کار خارج کند.
خداوند سپاه را براي ملت ايران حفظ مي‌كند
Iran, Islamic Republic of
خداوند سپاه را براي ملت ايران حفظ مي‌كند
سردمداران نابخرد آمريكا اين را بدانند كه خداوند متعال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را هم مانند ملت ايران از هرگونه آسيب و گزند مصون نگه مي‌دارد و اين سپاه غيور و دلاور براي دفاع از انقلاب و محرومان جهان، همواره زنده و پايدار مي‌ماند.
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت سپاهيان...!
در برابر تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سوي دولت جنايتكار آمريكا، به عزيزان سپاه خدا قوت مي‌گوئيم و تأكيد مي‌كنيم كه ملت همواره در كنار شما خواهد ماند. با ديدن فيلم سرهنگ رزمنده‌اي كه به زمين زانو زده و در ميان سيل پلي درست كرده بود تا هموطنان سيلزده از روي آن به سلامت بگذرند، به ياد پيرمردي افتادم كه هنگام عبور رزمندگان از ميدان مين، گريه مي‌كرد، اطرافيان كه گمان مي‌كردند اين رزمنده پير ترسيده است، دليل گريه‌اش را پرسيدند كه پاسخ داد آن كه مين‌ها را براي عبور شما خنثي مي‌كند تنها پسر من است، منتظرم تا جنازه‌اش را به مادرش تحويل دهم! اين يعني ايثار و ايثار يعني شهادت، آن وقت آمريكا با روحيه بالايي كه در رزمندگان اسلام وجود دارد، مي‌خواهد ما را بترساند؟
رزمنده دوران دفاع مقدس
Romania
...
از اهواز
Iran, Islamic Republic of
احمق خودمان هم میدانیم/ شما تمام تحریم ها. جنگها. و..... را فقط و فقط بخاطر رژیم اشغالگر قدس اجرا میکنید
آی پک. بخاطر همین است/ و بدانید همه چی به نفع جبهه حق تمام می شه/ خواهی دید
بابائی
Iran, Islamic Republic of
واشنگتن نماینده تمام تروریست های منطقه خاورمیانه وجهان است.
کاخ سفید رئیس کل تمام تروریست ها درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
Iran, Islamic Republic of
به این بشکه فاضلاب میگوییم انشاء ا... بزودی شما سه احمق جرثومه فساد درسی خواهید گرفت که عبرت تاریخ شوید .
ممد
United States
هوای نوچه اش را داره دیگه!!!..... همانطور که نظام هم هوای نوچه هاشو داره......
Iran, Islamic Republic of
آمریکا نوچه اسراییله،نه اسراییل نوچه امریکا...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....
و تشکر عالی از مردم عزیز و بزرگوارمان که چه چطور قاطع پشت سپاه ایستادند.