جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دوره گردی پمپئو برای اعمال فشارها به ونزوئلا

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 681058
باوجود اعتراضات به اقدامات مداخله جویانه دولت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تحریک مخالفان برای برکناری دولت قانونی این کشور؛' مایک پمپئو ' وزیر خارجه آمریکا برای تحریک و تحت فشارقراردادن کشورهای آمریکای لاتین بزودی به این منطقه سفر می کند.
دوره گردی پمپئو برای اعمال فشارها به ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا ؛ وزیر خارجه آمریکا قرار است از فردا ( پنجشنبه ) به کشورهای شیلی؛ پاراگوئه؛ پرو و کلمبیا سفر کند.

تارنمای شبکه تله سور در این باره گزارش داد که جلب حمایت این کشورها علیه دولت قانونی ونزوئلا در دستور کار وی است.

این سفر سه روز پیش از نشست وزرای خارجه گروه لیما با حضور شماری از کشورهای آمریکای لاتین انجام می شود.

براساس این گزارش ؛ رهبر مخالفان ونزوئلا نیز مدعی شده است که 91 درصد از مردم ونزوئلا خواهان تغییر دولت هستند.

خوان گوایدو با اعلام اینکه به تماس های بسیار محتاطانه و مخفیانه خود با عواملی در ارتش ونزوئلا ادامه می دهد، مدعی شد که نیروهای مسلح ونزوئلا خواهان تغییر دولت قانونی کاراکاس هستند.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است. 

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *