کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شریعتی:

سدهای دز و کرخه در شرایط پایدار قرار دارند

21 فروردين 1398 ساعت 14:01

استاندار خوزستان، گفت: ظرفیت خالی سد دز، ۳۲۰ میلیون مترمکعب است؛ اگر چه رقم قابل ملاحظه‌ای نمی‌باشد و ما باید برای سیلاب‌های بعدی، ظرفیت ۶۰۰ میلیون مترمکعبی فراهم کنیم؛ اما به نسبت شرایط پایدار است.


به گزارش جهان نیوز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان طی مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه در زمان فعلی، سد‌های دز و کرخه شرایط پایداری دارند، اظهار کرد: ظرفیت خالی سد دز، ۳۲۰ میلیون مترمکعب است؛ اگر چه رقم قابل ملاحظه‌ای نمی‌باشد و ما باید برای سیلاب‌های بعدی ظرفیت ۶۰۰ میلیون مترمکعبی فراهم کنیم؛ اما به نسبت شرایط پایدار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورودی سد دز، ۱۴۵۶ مترمکعب بر ثانیه است و خروجی این سد ۱۷۰۰ مترکعب بر ثانیه می‌باشد که دستور داده شده تا خروجی سد دز معادل ورودی آن شود.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت سد کرخه و عدم ورود آب به این سد از حزوه آبریز سمیرم، گفت: ورودی سد کرخه در حال حاضر، ۱۴۰۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه است؛ همچنین ۳۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی سر کرخه است.

شریعتی بیان داشت: بعدازظهر امروز در شورای تامین استان خوزستان تصمیمات لازم برای تعدیل خروجی سد کرخه اتخاذ می‌شود. همچنین طبق گزارشی که داریم، سامانه بارشی جدید تضعیف شده است.

وی گفت: در حال حاضر مواجه هستیم با یک جریان آبی که از کرخه و دز به علت بالابودن دبی قبل به سمت اهواز می‌آید.

منبع:میزان


کد مطلب: 681037

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681037/سدهای-دز-کرخه-شرایط-پایدار-قرار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com