کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای مهره های سوخته کُشتی و فرارِ دلاری

21 فروردين 1398 ساعت 10:48

محمد رضا آذرشکیب ملی پوش سابق تیم کشتی آزاد صرفاً برای رسیدن به دلار‌های کشور همسایه راهی جمهوری آذربایجان شد.


به گزارش جهان نیوز، محمد رضا آذرشکیب دارنده ۲ مدال نقره جوانان جهان و نفر سوم آسیا در آستانه ۳۱ سالگی و با پایان یافتن دوران قهرمانی اش وقتی دیگر شانسی برای خود در ترکیب تیم ملی ندید تصمیم گرفت مسیری را انتخاب کند که حداقل به درآمد برسد، به همین منظور نیز پس از پیشنهاد جمهوری آذربایجان که همواره با کمبود کشتی گیر مواجه است روبرو شد، پذیرفت برای این تیم به میدان برود.
 
به طور حتم دوران کشتی آذرشکیب سال‌هاست به اتمام رسیده چرا که در همین ۵ سال گذشته او جایی در تیم ملی کشورمان نداشت و به واقع اگر او شانسی را در ایران برای خود می‌دید شاید به پیشنهاد وسوسه انگیز کشور همسایه توجهی نمی‌کرد.

بنا براین گزارش آذرشکیب بیش از دو سال است که در هیچ یک از مسابقات رسمی برای تیم ملی ایران به میدان نرفته و با توجه به ماده ۸ قوانین ترانسفر اتحادیه جهانی کشتی، برای حضور در مسابقات با نام کشور  جمهوری آذربایجان نیازی به دریافت رضایتنامه از فدراسیون کشتی ایران نداشت و به همین دلیل نیز در اولین گام در رقابت‌های قهرمانی اروپا با دوبنده این کشور به میدان رفت.

علی بیات مربی، سرپرست و عضو سابق شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد درباره تغییر تابعیت محمدرضا آذرشکیب اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم آذرشکیب چند سالی اصلاً تمرین کشتی هم نداشت، در نتیجه آنچه مسلم است حضور او در جمهوری آذربایجان جنبه مالی دارد وگرنه اگر او مدال جهانی و یا المپیک می‌خواست در دورانی که کم سن وسال‌تر بود به آن می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت با توجه به شرایط روز کشتی دور از ذهن است که آذرشکیب شانس چندانی برای موفقیت در رقابت‌های بزرگ دنیا داشته باشد.

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی نیز در خصوص تصمیم آذرشکیب برای کشتی گرفتن در تیم جمهوری آذربایجان گفت: این یک تصمیم شخصی است، اما چیزی که مسلم است فدراسیون کشتی به هیچ عنوان برای کشتی‌گیری مجوز حضور در کشور دیگری را صادر نکرده و نخواهد کرد، ولی کشتی گیران طبق قوانین اتحادیه جهانی می‌توانند با دوبنده کشور دیگر به میدان بروند.

گفتنی است آذرشکیب روز گذشته (سه شنبه) در رقابت های قهرمانی اروپا که به عنوان نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم آذربایجان روی تشک رفته بود در همان مبارزه نخست مقابل اگزون شالا کشتی گیر درجه پنجم کوزوویی با نتیجه ۱۳  بر ۹ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد آذرشکیب خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 680989

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/680989/ماجرای-مهره-های-سوخته-ک-شتی-فرار-دلاری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com