جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
وزیر راه و شهرسازی:

جاده خرم اباد-پلدختر قابل بازسازی نیست

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 680949
وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده خرم آباد - پلدختر بواسطه گذر از کنار رودخانه قابل بازسازی نیست و باید جاده ای جدید احداث شود.
جاده خرم اباد-پلدختر قابل بازسازی نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی سه شنبه شب در پایان سفر به شهرکرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر یک گذرگاه موقت در این مسیر ایجاد خواهد شد تا در بلند مدت یک جاده جایگزین با حفر تونل احداث شود.

وی همچنین گفت: سیلاب ها 12 هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی در 6 هزار و 800 نقطه از کشور را دچار آسیب کرده که میزان خسارت های این بخش 30 هزار میلیارد ریال است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت برای جبران این خسارت ها، اعتبارات لازم را درنظر خواهد گرفت و اولویت اصلی، بهسازی راه های روستایی است که مسدود شده بودند.

اسلامی یادآور شد: در سیلاب اخیر چهارمحال و بختیاری 5 هزار و 990 میلیارد ریال خسارت به این استان وارد شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای مطالعات طرح خط راه آهن اصفهان - اهواز تاکید کرد: این طرح یکی از محورهای مهم ترانزیتی در کشور خواهد شد. اسلامی ادامه داد: این طرح به عنوان یکی از اولویت های راه آهن کشور مطرح می باشد و امید است این طرح زودتر اجرایی شود.

بگفته وی، مطالعات خط راه آهن اصفهان - اهواز بزودی تکمیل می شود تا بتوان از محل تامین فاینانس برای این طرح ترانزیتی یک سرمایه گذار انتخاب کرد.بخشی از طرح راه آهن اصفهان - اهواز در استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد. 

وی همچنین گفت: تکمیل زیرساخت های استان در یک برنامه مدون در سال جاری اقدام خواهد شد و در دولت نیز مورد بررسی قرار گرفته است.اسلامی بیان داشت: طرح های راه و خدمات زیربنایی در چهارمحال و بختیاری در بودجه 98 نیز لحاظ شده و طرح های ترانزیتی شهرکرد به لردگان و شهرکرد به شلمزار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایرنا درباره پایان بخشیدن به طرح مسکن مهر نیز گفت: دولت در حال اتمام طرح های نیمه تمام در این بخش است.  وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت برای بررسی خسارت سیل اخیر به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *