جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خروج ونزوئلا از سازمان کشورهای آمریکایی

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 680920
وزارت خارجه ونزوئلا روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به اقدام سازمان کشورهای آمریکایی در حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت این کشور، از این سازمان خارج خواهد شد.
خروج ونزوئلا از سازمان کشورهای آمریکایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، وزارت خارجه ونزوئلا از تصمیم سازمان کشورهای آمریکایی در به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری این کشور ابراز تأسف کرد.

در این بیانیه آمده است: اعضای سازمان کشورهای آمریکایی تسلیم خواسته های واشنگتن شدند.

کاراکاس تاکید کرده است که از 27 آوریل (هفت اردیبهشت) از سازمان کشورهای آمریکایی خارج خواهد شد و این کشور نمی تواند عضو سازمانی باشد که در خدمت منافع امپریالیستی دولت آمریکا باشد.

شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی نماینده خوان گوایدو را به عنوان نماینده کشور ونزوئلا در این سازمان به رسمیت شناخته است.

سازمان کشورهای آمریکایی یا OAS یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۴۸ پایه‌ریزی شد و اکنون 35 کشور از آمریکای شمالی و جنوبی عضو این سازمان هستند.

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا، چندی پیش خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند یاد کرد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فوری از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا حمایت کرد و او را به رسمیت شناخت اما ارتش ونزوئلا وفاداری خود به مادورو را همچنان حفظ کرده است.
از سوی دیگر نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن محکومیت دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورش، تلاش های واشنگتن برای سقوط دولت قانونی کاراکاس را بی نتیجه خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *