جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

معلمان حق‌التدریس استخدام می شوند؟

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 680915
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس در حال نهایی شدن است و احتمالاً این آزمون تیر یا مرداد امسال برگزار شود.
معلمان حق‌التدریس استخدام می شوند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: الحاق یک تبصره به قانون به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت، دو موضوع را تعیین کرده است، نخست اخذ آزمون ورودی برای جذب این افراد و دوم، برگزاری دوره آموزشی توسط آموزش‌وپرورش برای پذیرفته‌شدگان در آزمون.

وی افزود: آزمون جذب نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به‌صورت داخلی توسط وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در قانون مجلس آمده است که کارگروهی با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه با مشارکت آموزش‌وپرورش، آیین نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی را تدوین کنند که این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و تا پایان فروردین ابلاغ می‌شود و تلاش می‌کنیم در تیر یا مرداد آزمون را برگزار کنیم.

الهیار ترکمن تأکید کرد: جذب افراد براساس نیاز آموزش‌وپرورش به لحاظ جنسیت، رشته و منطقه جغرافیایی است که پس از قبولی در آزمون ورودی باید در یک دوره آموزشی هم شرکت کنند، شیوه برگزاری آزمون و دوره آموزشی نیز در آیین‌نامه مربوطه تعیین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *