پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

۱۰۳ روستای خوزستان دچار آب‌گرفتگی شد

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 680896
فارس نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در اثر سیلاب در استان خوزستان تاکنون ۱۰۳ روستا دچار آب‌گرفتگی شدند و حدود ۱۴۰ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند که مسیر ارتباطی آن‌ها قطع شده است.
۱۰۳ روستای خوزستان دچار آب‌گرفتگی شد
به گزارش جهان نيوز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، اظهار کرد: در اثر سیلاب در استان خوزستان تاکنون ۱۰۳ روستا دچار آب‌گرفتگی شدند و حدود ۱۴۰ روستا در محاصره سیل آب قرار گرفتند که مسیر ارتباطی آن‌ها قطع شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم سیل‌زده در اردوگاه‌ها اسکان پیدا کردند و برخی از روستائیان به دلیل محافظت از احشام خود در مراتع و تپه‌های کنار روستا استقرار پیدا کردند که از طریق دهیاری‌ها چادرهای مسافرتی در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به گستردگی امدادرسانی، عنوان کرد: اکنون ۷ بالگرد در اختیار جمعیت هلال‌احمر خوزستان قرار دارد و تعداد قایق‌ها به ۴۲ عدد افزایش پیدا کرد که روزانه به‌وسیله بالگرد و قایق مواد غذایی و آب آشامیدنی در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

وی گفت: بیش از ۴۷۰ امدادگر داوطلب در استان خوزستان در حال فعالیت هستند که با مشخص شدن ۵ استان به‌عنوان استان معین در خوزستان و اضافه شدن نیرو و تجهیزات از این استان‌ها کار امدادرسانی سرعت پیدا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به همکاری نیروهای سپاه و ارتش، اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات و مواکب کار پخت غذا را آغاز کردند و روزانه بیش از ۱۰ هزار پرس غذا در اختیار هلال‌احمر قرار می‌دهند که به‌وسیله بالگرد و قایق به روستاها منتقل می‌شود.

وی افزود: طرح توزیع مواد شوینده و بهداشتی که توسط کمک‌های مردمی و ادارات تهیه شد به‌منظور جلوگیری از هرگونه بیماری عفونی در اردوگاه‌ها و در روستاها توزیع می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ضمن ابراز همدردي با مردم عزيز خوزستان، عليرغم اينکه دهها ميليارد مترمکعب اب شيرين به دريا ريخته شده و ميشود ولي اکنون در اثر زيادي اب اموال مردم عزيز خوزستان تهديد شده است، ايا بهتر نبود اين اب اضافي بسمت کوير مرکزي خشک و تشنه هدايت ميشد و زندگي ان مناطق رونق ميگرفت و اسيب مردم خوزستان هم کمتر ميشد؟؟!!