پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۲

روحانی بامکرون درباره اقدام‌خبیثانه آمریکا صحبت‌کرد

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب: 680895
فارس نوشت: روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در تماسی تلفنی در باره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
روحانی بامکرون درباره اقدام‌خبیثانه آمریکا صحبت‌کرد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام  حسن روحانی شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" با وی، برجام را توافقی بسیار مهم خواند و با تاکید بر اینکه “ما خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم تا ایران نیز طبق مفاد آن به منافع مشروع اقتصادی خود در این توافق دست یابد”، اظهارداشت: ایران با وجود عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل توجهی از طرف مقابل نبوده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 14 بار صراحتا پایبندی ایران را به توافق برجام تایید و اعلام کرده است، خواهان تسریع در فعالیت اجرایی و موثر سازوکار مالی اروپا در چارچوب تعهدات قید شده برجام شد.

وی همچنین اقدام اخیر آمریکا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حرکتی بسیار تحریک آمیز، خطرناک و بی سابقه در روابط بین الملل خواند و با اشاره به اعتراف صریح نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این حرکت آمریکا به درخواست تل آویو انجام گرفته است، گفت: اگر فداکاری نیروهای سپاه نبود امروز دستکم دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بود و این نیروها با فداکاری و تلاش خود ضربه مهلکی به داعش و گروهکهای تروریستی در منطقه وارد کردند.

روحانی تصریح کرد: اراده دولت ایران حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از افزایش تنش ها است.

رئیس جمهور همچنین از همدردی رئیس جمهور فرانسه با دولت و ملت ایران به خاطر سیل اخیر و اعلام آمادگی آن کشور برای ارسال کمکهای نوعدوستانه قدردانی کرد.
رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تاکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری های تهران – پاریس در همه عرصه های مورد علاقه گفت: فرانسه و شرکای اروپایی به طور جدی تعهدات خود را برای اجرای تمام مفاد برجام دنبال می کنند.

"امانوئل مکرون" اظهار داشت: فرانسه با دقت تحولات منطقه را دنبال می کند و تمام سعی و تلاش خود را بکار می گیرد تا منافع ایران از توافق برجام حفظ و تامین شود و سازوکار مالی تدوین شده، نشان دهنده اراده اروپا برای حفظ برجام است.

وی افزود: فرانسه به همراه دیگر شرکای اروپایی تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا آمریکا را تشویق کنند که تحریمها علیه ایران را تعدیل کند و بی تردید نقش روسیه و چین نیز در این عرصه و تلاش، بسیار مهم است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و بویژه خانواده قربانیان سیل اخیر گفت که کشورش تصمیم دارد کمکهای انسان دوستانه ای را برای یاری سیل زدگان ارسال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کفتار برادر گرگ است
تماس گرفته تا چماقمان را زمین بگذاریم و بعد خودش هم به ما حمله کند
.....
Iran, Islamic Republic of
آنها ما را تهدید می کنند بعد ایشان تماس تلفنی می گیرند راه دفاع از منافع کشور این نیست...
Iran, Islamic Republic of
آنها کمر به قتل ما بستند چطور آقای روحانی با آنها ارتباط می گیرد
Iran, Islamic Republic of
انتظار از دوستان شما منافع ایران. را تامین نمی کند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
با موضع‌گیری‌های خصمانه اروپایی‌ها گفته رهبری معظم انقلاب درباره بدعهدی آنها اثبات شد. معلوم شد که قابل اعتماد نیستند. ولی مانده‌ایم که علی‌رغم این همه وقت‌کشی و بدعهدی و خصومت، برخی از داخلی‌ها این همه بر تداوم این راه غلط اصرار دارند!
شاکی
Iran, Islamic Republic of
....
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
همکاری دولت روحانی با فرانسه جنایتکار شماره یک اهانت، توهین، بی احترامی ...به ملت ایران است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
United Arab Emirates
ملت ایران هیچ نیازی به برجام ندارد/ ملت ایران دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش نیاز سلاح شیمیایی و بمب اتمی دارد، نه برجام
تجاوز وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا به افغانستان، عراق، پاکستان، لیبی، سوریه، یمن و... نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینها درست است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
...
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین
حرف دونالد ترامپ نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک دیگر چه اعتباردارد؟...
....