جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ابوترابی:

۵ شهر؛ گزینه مرکز سیاسی اداری ایران

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 680830
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تشکیل دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری کشور در وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک گفت: ۵ شهر گزینه نهایی مرکزیت ایران هستند.
۵ شهر؛ گزینه مرکز سیاسی اداری ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص نتیجه جلسات شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برای مطالعه، امکان سنجی و برنامه ریزی انتقال پایتخت باید اقدامات لازم را انجام دهند، بیان کرد: ۵ گزینه برای پایتخت بعدی ایران مشخص شده ولی مکان یابی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: بعد از مکان یابی، امکان سنجی و مطالعه، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای انتقال پایتخت در دستور کار است و بر همین اساس و با اتخاذ راه‌کارهای مناسب در نظر گرفته شده انتقال پایتخت ریالی برای دولت هزینه نخواهد داشت. 

ابوترابی با بیان اینکه برای انتقال پایتخت به ارائه لایحه از سوی دولت نیاز نداریم و در این زمینه قانون وجود دارد زیرا در سال 94 قانونی در این زمینه تصویب شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات شورایعالی انتقال مرکز سیاسی اداری کشور و ساماندهی تهران با ریاست جهانگیری، 5 وزیر و 4 نماینده مجلس به انتخاب صحن، به علاوه ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌‍شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *