سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲

سناتور یودال: جان نظامیان ما را به خطر افتاده است

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 680818
«تام یودال» عضو دموکرات پنج کمیته‌ مجلس سنای آمریکا شامل کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه با انتقاد از اقدام اخیر دولت «دونالد ترامپ» علیه سپاه پاسداران گفت: «این کار نظامیان آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد».
سناتور یودال: جان نظامیان ما را به خطر افتاده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نماینده ایالت «نیو مکزیکو» در مجلس سنای آمریکا اقدام دولت این کشور در «تروریستی» شناختن سپاه پاسداران را «اقدامی خطرناک» خواند و درباره به خطر افتادن جان نظامیان آمریکایی هشدار داد.

واکنش‌ها به اقدام خصمانه و غیرقانونی تازه دولت آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد و علیرغم خرسندی قانونگذاران ارشد کنگره، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و حامیان آنها از «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخی مقام‌های آمریکایی درباره تبعات این اقدام و به خطر افتادن جان نظامیان آمریکایی هشدار داده‌اند.

«تام یودال» سناتور دموکرات ایالت نیو مکزیکو که در ۵ کمیته مهم سنا شامل کمیته تخصیص بودجه، روابط خارجی و کمیته قوانین عضویت دارد، از تصمیم دولت ترامپ در قبال ایران به شدت انتقاد کرد و درباره تبعات آن برای نظامیان آمریکایی هشدار داد.

او در توییتر خود نوشت: «این، یک اقدام دیگر و خطرناک در زمینه تشدید درگیری با ایران است، موضوعی که به طرزی نگران‌کننده یادآور تحولات منجر به جنگ شکست‌خورده در عراق است».

قانونگذار آمریکایی افزود: «دولت ترامپ در حال تشدید کردن تقابل، تضعیف دیپلماسی و به خطر انداختن نظامیان آمریکایی است».

این سناتور آمریکایی اخیرا طرحی برای ممنوعیت اقدام نظامی بدون مجوز علیه ایران به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ارائه کرد. او در مورد دلیل ارائه این طرح گفته بود: «درخواست جنگ با ایران، برگی از همان دفتری است که ما را به تهاجم شکست‌خورده به عراق کشاند و کنگره باید اختیارات قانونی‌اش را برای توقف حرکت به سمت جنگ اعمال کند».

هشدار این قانونگذار کنگره درباره تبعات تروریستی خواندن سپاه در حالی صورت گرفته که برخی مقام‌های ارشد سابق آمریکایی هم درباره امنیت جانی نظامیان آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند.

«وندی شرمن» رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) و معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در انتقاد از اقدام واشنگتن در قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی خارجی گفت: «شاید بتوان گفت که اگر رئیس‌جمهور به دنبال دلیل برای درگیری نیست، چطور می‌توان گفت که این (تروریست خواندن سپاه) به نفع ما است. سپاه از قبل کاملاً تحریم شده بود و این تنش قطعاً ارتش ما در منطقه را به خطر می‌اندازد».

به دنبال اقدام غیرقانونی دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران با واکنش مقام‌های ایران مواجه شده و این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین راستا شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
از نظر ما دولت آمریکا تروریسم بین المللی است.
آمریکا همان القاعده است.
آمریکا همان داعش است.
کاخ سفید رئیس اصلی تروریست ها درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.