شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رانش زمین در نورآباد، الیگودرز و سپیددشت

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 680793
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه برق ۶ روستا امروز وصل می‌شود گفت: در روز گذشته رانش زمین در نورآباد، الیگودرز و سپیددشت داشته‌ایم.
رانش زمین در نورآباد، الیگودرز و سپیددشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریدون خودنیا شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: ۲۵ روستا ناشی از رانش زمین داریم، در روز گذشته رانش زمین در نورآباد، الیگودرز و سپیددشت داشته‌ایم و رانش زمین تبدیل به مشکلی برای شرکت توزیع برق شده است.

وی افزود: از جلسه قبلی تاکنون سه روستای بزرگ بخش شاهیوند را برق‌دار کرده‌ایم مشکلی که در بخش شاهیوند داریم این است که از رودخانه نمی‌توانیم عبور کنیم، ۴ نفر از افرادی که با ما همکاری می‌کردند نزدیک بود غرق شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: ما در منطقه شاهیوند از بین روستا‌های بزرگ خطی را اجرا می‌کنیم که از رودخانه دور بشویم، این خط ۹ کیلومتر طول دارد و نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه احداث شبکه است، حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که احتمالاً تا فردا غروب به ۸۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: اگر این خط در شاهیوند اجرا شود ۸۰ درصد روستا‌هایی که متعلق به بخش شاهیوند است در زمان بارندگی مشکل رودخانه را نخواهند نداشت.

خودنیا گفت: اجرای ۹ کیلومتر خط در حالت عادی نزدیک چهار تا پنج ماه طول می‌کشد که احداث شود، اما برای این کار یک هفته را اختصاص داده‌ایم ما از فردا یراق‌آلات و سیم‌کشی را داریم و تعداد نفرات به‌اندازه کافی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: از استان‌های کرمانشاه، قم، استان مرکزی به استان نیرو اعزام شده و اکیپ‌ها را هم زیاد خواهیم کرد، ۴۵ روستا بدون برق در بخش شاهیوند داریم.خودنیا اظهار داشت: ما در شاهیوند با بحث معارض روبه‌رو هستیم و این مورد برای اقدامات ما مقداری زمان‌بر است.

وی افزود: ۹ کیلومتر شبکه در معمولان احداث کرده‌ایم و چاه‌های آب شرب این شهر که در روستای چم‌حیدر است را به‌علاوه تعدادی روستا برق‌دار کرده‌ایم، امروز نیز در روستا‌های پران‌پرویز، مورانی، ملاوی، تیمورآباد و کیان‌آباد که هسته مرکزی سیلاب بوده ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و فقط دو عبور عرضی از رودخانه مانده، اگر فردا این اقدام را به‌اتمام برسانیم تقریباً حدفاصل بخش مرکزی پلدختر به‌جز دو روستای دیگر برق‌دار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: در منطقه جلگه خلج ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی احداث شبکه داشته‌ایم، در این منطقه حدود ۴ کیلومتر شبکه تخریب شده که تا پایان وقت فردا یا ۲ روز آینده برق‌دار می‌شود.

وی بیان کرد: در روستای دم‌رود افرینه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۱.۵ کیلومتر احداث شبکه داریم و برای فردا غروب این روستا را برق‌دار می‌کنیم.خودنیا گفت: مشکل اصلی ما عبور از رودخانه است، راهداری خیلی خوب اقدام و راه‌ها را بازگشایی کرده، اگر فردا عبور عرضی از رودخانه را انجام بدهیم پنج تا ۶ روستای بزرگ در پلدختر برق‌دار می‌شود؛ اگر این کار‌ها را انجام دهیم حدود هفت تا هشت روز دیگر کل روستا‌ها برق‌دار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *