پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

واکنش بعیدی نژاد به تصمیم احمقانه آمریکا

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب: 680672
فارس نوشت: سفیر ایران در لندن عنوان کرد: ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد.
واکنش بعیدی نژاد به تصمیم احمقانه آمریکا
به گزارش جهان نيوز، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن در پی اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرد.»

وی افزود: «تعجیل برای اعلام این تصمیم در روزهایی که سپاه با تمامی قوا به مردم سیل زده یاری می رساند، فقط هدیه ای برای نتانیاهو برای کمک به وی در انتخابات اسرائیل می باشد.»

به گزارش جهان نيوز، ساعاتی قبل با اعلام مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا افزوده شد. کنگره آمریکا ظرف هفت روز آینده می‌تواند جلوی این اقدام را بگیرد اما اگر یک هفته بگذرد، این اقدام اجرایی خواهد شد.

پیش از سخنان پامپئو که به مثابه اعلام رسمی بود، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای از طرح خود برای گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست مزبور خبر داده بود.

این اولین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکاست که واشنگتن اقدام به تروریست خواندن نیروهای نظامی رسمی یک کشور دیگر می‌کند.

در پی این اقدام دولت ترامپ،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه ای خطاب به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

بر همین اساس، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  در بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز آمریکا اعلام کرد که «رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
سپاه
United Arab Emirates
....
إنشاأله از اين حركتها عبرت گرفته و بجز به توان داخلي و خداي يكتا به هيچ چيز توسل نجويند