کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمک مردم پاکستان به سیل‌زدگان ایران +تصاویر

19 فروردين 1398 ساعت 17:41

شور مردم پاکستان برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی افزایش یافته و مردم در شهرهای مختلف تلاش خود را برای ارسال کمک‌ها آغاز کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، آنچه مردم پاکستان را برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی به تکاپو انداخته، حس برادری و علاقه فراوانی است که به انقلاب دارند از این رو بدون اینکه دستگاهی دولتی نظارت بر امور را به‌عهده بگیرد بسیاری از تشکل‌های مردمی با اعلام عمومی جمع‌آوری کمک را آغاز کرده‌اند.

اولین بسته از کمک‌های مجلس وحدت مسلمین به منطقه رسید
حزب شیعی مجلس وحدت مسلمین که پیش از این با انتشار پوسترهایی از مردم خواسته بود کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مسئولین این حزب تحویل دهند اولین بسته از کمک‌های خود را به شهرستان پلدختر رساند.
 


گزارش‌ها حاکی است «علامه سید شفقت حسین شیرازی» مسئول امور خارجی این حزب با سفر به شهرستان پلدختر بر شیوه توزیع اقلام اهدایی از سوی مردم پاکستان نظارت کرد.
 
 
این حزب در شهرهای مختلف پاکستان کمپ‌هایی برپا کرده و در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان ایرانی است.

تکمیل اولین محموله ارسالی پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه ظرف 3 ساعت
پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه به‌عنوان بزرگترین تشکل فعال در حوزه دوستی ایران و پاکستان نیز ضمن اعلامی عمومی آمادگی خود را برای دریافت کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده اعلام کرد.

«فاطمه کمیلی‌فر» دبیر این پایگاه در خصوص استقبال بی‌نظیر مردم پاکستان گفت: تنها 3 ساعت پس از اعلام ما در حالی که بانک‌های پاکستانی (روز یکشنبه) تعطیل بودند هزینه لازم برای ارسال اولین محموله از کمک‌های این پایگاه به مناطق سیل‌زده توسط مردم پاکستان تأمین شد.

وی تصریح کرد: اولین محموله ارسالی حاوی 30 هزار لیتر آب آشامیدنی است که در مناطق سیل‌زده جزو نیازهای اولیه به‌حساب می‌آید.
 

کمیلی‌فر تأکید کرد: استقبال زیاد مردم ما را به ادامه تلاش‌ها برای کمک‌رسانی ترغیب می‌کند و محموله‌های بعدی ما شامل مواد بهداشتی و درمانی نیز به‌زودی آماده خواهند شد.

سازمان دانشجویان امامیه همچنان در صحنه
یکی دیگر از مجموعه‌های پاکستانی که با برپایی کمپین‌ها و ایستگاه‌هایی به‌صورت جدی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پاکستان است سازمان دانشجویان امامیه است.
 


این سازمان در شهرهای مختلف ایستگاه برپا کرده و از مردم پاکستان خواسته است کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مسئولین سازمان تحویل دهند.
 
تاکنون حجم قابل توجهی از کمک‌های مردمی به مسئولین این سازمان تحویل داده شده و پیش‌بینی می‌شود این کمک‌ها پس از سخنان روز گذشته «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان افزایش یابد.

مسئولین جامعه روحانیت بلتستان فعالان بی‌ادعا
یکی دیگر از مجموعه‌هایی که در حال فعالیت برای جذب حمایت‌های مردم پاکستان برای تحویل به مردم سیل‌زده ایران است جامعه روحانیت بلتستان است.

مسئولین این مجموعه از طریق فضای مجازی و سایر روش‌های ارتباطی ضمن اعلام شماره حساب‌هایی از مردم مؤمن پاکستان خواستند کمک‌های خود را به جامعه روحانیت بلتستان تحویل دهند تا به‌صورت مستقیم تحویل مردم آسیب‌دیده شود.

جامعه روحانیت بلتستان پیش از این نیز با ارسال نامه محضر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران آمادگی اعضای خود برای امدادرسانی و حضور میدانی در مناطق سیل‌زده را اعلام کرده بود.


کد مطلب: 680657

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/680657/کمک-مردم-پاکستان-سیل-زدگان-ایران-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com