پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سه میلیون دانش‌آموز درگیر سیل هستند

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 680554
جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی برای بررسی وضعیت مدارس سیل زده تشکیل شد که ایجاد ستاد امدادرسانی در آموزش‌وپرورش برای کمک به فرهنگیان و سه میلیون دانش‌آموز درگیر سیل مورد تأکید قرار گرفت.
سه میلیون دانش‌آموز درگیر سیل هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌ آموزی در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل و روند امدادرسانی، وضعیت مدارس استان‌های سیل‌زده و موانع و مشکلات بررسی و پیشنهادهایی نیز ارائه شد.
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: هرچند سیل اخیر مصیبت‌هایی را بر کشور وارد کرد اما تقویت حس همدلی و همفکری را در جامعه موجب شد.

وی گفت: همه اقشار جامعه اعم از سپاه، ارتش و سایر نهادهای دولتی و مردمی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان را دنبال می‌کنند اما حجم خسارت‌ها به حدی است که نیازمند تلاش بیشتر اقشار مختلف جامعه در این خصوص است.

کاظمی افزود: جلسه امروز با موضوع چگونگی راه‌اندازی پویش عمومی برای کمک به سیل‌زدگان و حضور پررنگ دانش‌آموز در امر امدادرسانی است و این جلسه حول این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد. براساس گزارش‌های واصله در برخی استان‌ها اسکان سیل‌زدگان در مدارس مانع از بازگشایی مدارس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ستادی در اداره کل فرهنگی هنری با حضور نمایندگانی از همه تشکل‌های دانش‌آموزی تشکیل‌شده است تا کار امدادرسانی را سامان‌دهی کنند.

سه میلیون دانش‌آموز درگیر سیل شدند
در ادامه این جلسه، رضا مددی نماینده تام‌ الاختیار وزیر آموزش‌ و پرورش در ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان تصریح کرد: همه بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش بسیج شده‌اند تا به وضعیت سیل‌زدگان در حوزه آموزش‌وپرورش رسیدگی کنند.

وی افزود: این تهدید باید به یک فرصت تربیتی تبدیل شود تا حس کمک به دیگران در دانش آموزان نهادینه شود. بسیاری از فرهنگیان در حوادث سیل دچار خسارت شدند و نیازمند توجه سایر فرهنگیان هستند، تشکیل ستاد مشترکی در آموزش‌وپرورش برای سامان‌دهی کمک‌ها بسیار ضروری است.

مددی گفت: حدود سه میلیون دانش آموزان درگیر سیل اخیر هستند اما می‌شود یک تشکل 10 میلیونی با حضور دانش آموزان تشکیل داد و سطح امدادرسانی را ارتقا داد.
همچنین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی با ارائه گزارشی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده این انجمن توجه و فعالیت‌های خود را روی استان‌های گلستان و لرستان متمرکز کرده است.

سرهنگ صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور نیز در این جلسه گفت: بسیج دانش‌آموزی از هیچ تلاشی برای کمک به سیل‌زدگان مضایقه نخواهد کرد. باید از این تهدید فرصت تربیتی ساخت لذا هرچند در ابتدا کار دشواری خواهد بود اما به‌مرور می‌شود آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: هماهنگی و هم‌افزایی بیش‌ازپیش می‌تواند کارایی بسیج دانش‌آموزی و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی را در امدادرسانی افزایش دهد.

کمک‌ نقدی با سرعت بیشتری در اختیار سیل‌زده‌ها قرار می‌گیرد
صابونچی رئیس سازمان هلال‌احمر کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از امدادرسانی در استان‌های مختلف، گفت: بیش از 200 هزار نفر از سیل‌زدگان خوزستان در کمپ‌های اسکان هلال‌احمر مستقر هستند.

وی بسیج همه اقشار برای امدادرسانی را ضروری دانست و افزود: کمک‌های مردمی اگر به‌صورت نقدی باشد با سرعت بیشتری در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.
محمد روشنی، رئیس سازمان دانش‌آموزی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد تا کمک‌های مردمی را بسته‌بندی و به مناطق سیل‌زده ارسال کند.

گروه‌های جهادی دانش‌آموزان در حال خدمت به سیل‌زدگان
وی افزود: با استفاده از تجربیات جنگ 8 ساله می‌شود امدادرسانی را به نحو احسن انجام داد و در حال  حاضر گروه‌های جهادی متشکل از دانش‌آموزان در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان‌های مختلف هستند.

همچنین رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش در این جلسه  اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی و همچنین اردوگاه‌ها تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به کار گرفتند.

بر اساس این گزارش، توزیع عادلانه کمک‌ها در بین سیل‌زدگان، تلاش برای بازگشایی مدارس مناطق سیل‌زده، اهدای لوازم‌التحریر به دانش آموزان، واگذاری کار توزیع وسایل موردنیاز سیل‌زدگان به هلال‌احمر، راه‌اندازی پویش عیدی من به تو ازجمله مسائل مطروح شده در این جلسه بود و مواردی مانند؛ تشکیل ستاد امدادرسانی در معاونت پرورشی و فرهنگی، تعیین روزی در سال 98 به‌عنوان روز امدادرسانی به سیل‌زدگان، هر مدرسه یک پایگاه با آرم همه تشکل‌ها، ارسال کمک‌ها به هلال‌احمر، راه‌اندازی اردوهای جهادی و واگذاری آن به بسیج و راه‌اندازی پویش عمومی عیدی من به تو در فضای مجازی از مصوبات این جلسه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *