کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح‌طلبان دوباره ترسیدند

سپاه درگیر خدمت در مناطق سیل‌زده و اصلاح‌طلبان نگران نحوه دفاع از سپاه در برابر آمریکا/ اصلاح‌طلبان: خیلی محکم از سپاه دفاع نکنیم، ممکن است جنگ شود!

19 فروردين 1398 ساعت 10:15

معتقدم قرار دادن نام سپاه به عنوان يك سازمان تروريستي، تنش را ميان ايران و امريكا در منطقه افزايش مي‌دهد و حتي ممكن است به بروز جنگ بينجامد. چنانچه جناح تندرو جمهوري‌خواهان و چهره‌هايي همچون جان بولتن نيز تمام تلاش خود را براي تشديد تنش ميان دو كشور به كار بسته و احتمالا از اين پس بيشتر تلاش مي‌كنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: در حالیکه رسانه های غربی، نگران کننده‌ترین افراد و همچنین مخالف‌ترین مقامات آمریکایی را درباره طرح دولت آمریکا برای قرار دادن سپاه، مقامات نظامی این کشور می‌دانند، برخی از اصلاح‌طلبان در شرایطی که کشور نیاز به مواضع قاطع دارد، دوباره سخن از احتمال جنگ می گویند!

به گزارش جهان نیوز، البته ترساندن مردم از جنگ همواره بخشی از توجیه اصلاح طلبان برای انفعال در برابر دشمنان کشور بوده و آن را هم معمولا در پشت سر ادبیات به ظاهر مصلحت آمیز و دوراندیشانه پنهان می‌کنند. همان ادبیاتی که برجام  را به کشور تحمیل کرد و به دنبال تحمیل لوایحی همچون پالرمو و اف‌ای‌تی‌اف هم هست.

اما در حالیکه نیروهای سپاه درگیر خدمت‌رسانی به مناطق سیل زده و کم توجه‌تر به برنامه‌های نمایشی آمریکا هستند، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، مواضع انقلابی برخی نمایندگان مجلس در برابر اقدام احتمالی آمریکا درباره سپاه را مواضع تند نامیده است.

از سوی دیگر جلال ميرزايي، رييس كميته سياسي فراكسيون اميد مجلس در رابطه با اقدام دشمنانه آمریکا گفته است: آنچه حائز اهميت است، نحوه برخورد با اين فضاسازي‌هاي سياسي و رسانه‌اي كاخ سفيد يا به عبارت دقيق‌تر طيفي خاص از جمهوري‌خواهان در دولت ترامپ است. شخصا فكر مي‌كنم در اين مورد نيز همچون هر بحثي، ابتدا همه ابعاد ماجرا را بسنجيم و سعي كنيم عواقب احتمالي آن را پيش‌بيني كنيم.

این نماینده اصلاح طلب در ادامه در موضعی منفعلانه تصریح کرده است: من فكر مي‌كنم در صورتي كه اين ادعا عملياتي شود، خواه‌ناخواه زمينه براي برخوردهاي نظامي، البته احتمالا به‌ صورت محدود در منطقه فراهم شده و بعيد نيست شاهد نوعي مواجهه نظامي ميان دو كشور باشيم. همچنين بعيد نيست شاهد تحركاتي از سوي برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس نيز باشيم كه بايد خودمان را براي همه اين موارد آماده كنيم. از طرفي معتقدم قرار دادن نام سپاه به عنوان يك سازمان تروريستي، تنش را ميان ايران و امريكا در منطقه افزايش مي‌دهد و حتي ممكن است به بروز جنگ بينجامد. چنانچه جناح تندرو جمهوري‌خواهان و چهره‌هايي همچون جان بولتن نيز تمام تلاش خود را براي تشديد تنش ميان دو كشور به كار بسته و احتمالا از اين پس بيشتر تلاش مي‌كنند.


کد مطلب: 680533

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/680533/سپاه-درگیر-خدمت-مناطق-سیل-زده-اصلاح-طلبان-نگران-نحوه-دفاع-برابر-آمریکا-خیلی-محکم-نکنیم-ممکن-جنگ-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com