سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

خسارت 4800 میلیارد تومانی سیل به گلستان/اقدام به موقع نیروهای مسلح و امدادی برای کاهش خسارت سیلاب

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 680440
سرپرست استانداری استان گلستان از خسارت 4 هزار و 800 میلیارد تومانی سیلاب به تاسیسات، ابنیه و اثاثیه مردم این استان خبر داد.
خسارت ۴۸۰۰ میلیارد تومانی سیل به گلستان
به گزارش جهان نيوز، میرمحمد غراوی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس قوه قضاییه در حال برگزاری است، اظهار کرد: سیلاب در استان گلستان 4 هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بار آورد که این رقم به دولت اعلام شده است.

وی ضمن قدردانی از فعالیت نیروهای امدادی و نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر تلاش‌های ارتش و سپاه نبود وضعیت آبگرفتگی در مناطق سیل‌زده استان بیشتر از این‌ها بود، جا دارد از تلاش‌های دستگاه‌های اداری، نیروهای امدادی و نیروهای مسلح قدردانی کنم، حضور به موقع نیروهای مسلح باعث شد که با سرعت بیشتری بتوانیم خطرات سیل را برطرف کنیم.

سرپرست استانداری گلستان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت گمیشان مناسب و کنترل شده است، در تلاش هستیم هر چه سریعتر این وضعیت بهتر شود.

غراوی گفت: بیش از ۱۰۰ نقطه از راه‌های استان بریده شد تا بتوانیم سیلاب و رواناب در آق قلا و گمیشان را خارج و به سمت دریا هدایت کنیم در تلاش هستیم مشکلات استان در زمیه سیل به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در معرض سیل قرار گرفته است، ابراز کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بدو حادثه سیلاب در منطقه حاضر شد و ارزیابی خسارت سیل زدگان توسط بنیاد در حال انجام است که بخشی از ارزیابی‌ها صورت گرفته و بخشی در حال انجام است.

سرپرست استانداری گلستان از  احداث خانه هایی که در سیل حادثه دیده بودند در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: در مجموع سیلاب ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به استان گلستان خسارت وارد کرد که این رقم به دولت اعلام شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *