پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تداوم بازشماری آرای باطله در استانبول

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 680382
اختلاف آرای دو نامزد مهمترین ائتلاف‌های انتخاباتی ترکیه به ۱۷ هزار رای رسیده است.
تداوم بازشماری آرای باطله در استانبول
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم٬ در انتخابات شهرداری‌های ترکیه در شهرداری کلانشهر استانبول بیشتر از 300 هزار رأی باطله به صندوق انداخته شد و پس از اعلام پیروزی اکرم امام اوغلو نامزد ائتلاف ملت٬ بن علی ییلدرم نخست وزیر و رئیس مجلس سابق و نامزد ائتلاف جمهور٬ به این موضوع اعتراض کرده و خواستار آن شد که آرای باطله در استانبول بازبینی و بازشماری شوند.

به همین دلیل شورای عالی انتخابات ترکیه در چهار روز گذشته دست به بررسی٬ بازبینی و بازشماری آرای باطله زده و اعلام کرده که برخی از آرا به شکل اشتباه باطله محسوب شده‌اند و قسمتی از آنها آرای صحیح هستند. بر همین اساس تعدادی از آرای باطله یک بار دیگر به چرخه آمار انتخاباتی آرای صحیح بازگشته و بخشی از آنها به اکرم امام اوغلو و بخشی دیگر به بن علی ییلدرم رسیده است.

بر اساس آخرین اعلام آمار٬ هم اکنون اختلاف برندگان انتخابات تنها در حد 17 هزار رای است. این در حالی بود که پیشتر اعلام شده بود امام اوغلو با اختلاف 150 هزار رای پیروز انتخابات است.

 امام اوغلو نماینده ائتلاف ملت در سخنرانی‌های عمومی و در فضای مجازی از ادامه وضعیت موجود ابراز نگرانی کرده و بر این باور است که حزب حاکم می‌کوشد تا نتیجه را در استانبول به نفع خود تغییر دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *