شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

تراز سد کرخه ۴ متر بالاتر از وضعیت نرمال است

شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 680188
معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: شرایط در حوزه کرخه خیلی مطلوب نیست و تراز سد کرخه هم‌اکنون 224 متر است و 4 متر بالاتر از تراز نرمال است.
تراز سد کرخه ۴ متر بالاتر از وضعیت نرمال است
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا لشکری معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ظهر امروز در اهواز، اظهار کرد: امروز میزان ورودی آب به سد کرخه 2 هزار و 287 مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد 2 هزار و 400 مترمکعب بر ثانیه است که از تراز نرمال بالاتر است و در شرایط ریسکی مشغول به کار هستیم.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش باران در روزهای آینده خروجی سد کرخه افزایش یافته است که سد کرخه فضای مناسبی برای ذخیره ورودی آینده داشته باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش تراز سد کرخه، عنوان کرد: شرایط در حوره کرخه خیلی مطلوب نیست و تراز سد کرخه هم‌اکنون 224 متر است و 4 متر بالاتر از تراز نرمال یعنی 220 متر است.
وی گفت: بالاترین تراز در سد کرخه 226 متر است و در صورت رسیدن به این تراز مدیریت آب سد کرخه مشکل است و هر میزان آب ورودی به سد از آن خارج می‌شود.

لشکری با اشاره به کاهش آب ورودی به سدهای خوزستان، اظهار کرد: دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز 2 هزار و 983 مترمکعب بر ثانیه است و باوجود کاهش ورودی آب به سدها ولی همچنان میزان ورودی بالا است.

وی گفت: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد دز یک هزار و 511 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن 2 هزار مترمکعب بر ثانیه، میزان ورودی در سد گتوند 396 مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن یک هزار و 450  مترمکعب بر ثانیه است و در سد مارون میزان خروجی آب 200 مترمکعب بر ثانیه و میزان ورودی آب 264 مترمکعب بر ثانیه است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of

معلوم است كه تراز سطح آب از سطح نرمال در شرايط اوج بارندگي بايد بالاتر باشد والا ساخت سد كه عمده آن مهار آب سيلاب است توجيه ندارد حجم آب در 4 متر انتهاي به قدري است كه ميتواند عمده سيلابها را ذخيره و در بدترين حالت از سرريز سد انتقال دهد نه انكه دريچه هاي پائين سد را بي مورد و از روي ترس كاذب باز كرد و پائين دست حوزه سد رادچار مشكل مضاعف كرد .