جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

واردات گوسفند برای تنظیم بازار گوشت ادامه دارد

شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 680045
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در پی تداوم واردات دام از بنادر چابهار و امام(ره)، ظرف روزهای اخیر دام زنده گوسفندی از بندرعباس در حال ورود به کشور است.
واردات گوسفند برای تنظیم بازار گوشت ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز، حمید ورناصری با انتقاد از انتشار اخباری مبنی بر عرضه گوشت مرغ گرم و منجمد تنظیم بازاری با قیمت‌هایی بیش از نرخ مصوب در برخی از استان‌های کشور، افزود: برخی با طرح این موضوعات، علاوه‌بر ذهنیت سازی، تلاش دارند به افزایش قیمت انواع گوشت در کشور دامن بزنند اما با تلاش شرکت پشتیبانی امور دام سراسر کشور، نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه شاهد روند کاهشی قیمت‌ها نیز در شب عید و ایام نوروز بودیم. درباره گوشت مرغ در شب عید و ایام نوروز، شرایط آرامی را پشت سر گذاشتیم و حتی با روند کاهش قیمت‌ها روبرو شدیم.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: تا جایی که در این ایام، روزانه یکهزار تن گوشت مرغ گرم در تهران و در سایر استان‌های کشور متناسب با نیاز بازار عرضه کردیم که البته این اقدام ادامه می‌یابد. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد و نرخی بیش از این نداشتیم.

ورناصری افزود: با توجه به عرضه گسترده گوشت گرم و منجمد مرغ در سراسر کشور، قیمت مرغ گرم در استان‌ها به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان و در تهران به ۱۴ هزار تومان تقلیل یافت. همچنین با توجه به میزان گسترده واردات و عرضه گوشت گوسفندی و دام زنده در شب عید و ایام نوروز، قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. در هیچ استانی نه تنها افزایش قیمت گوشت قرمز نداشتیم بلکه روند کاهشی آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: در پی تداوم واردات دام از بنادر چابهار و امام (ره)، ظرف روزهای اخیر دام زنده گوسفندی از بندر عباس در حال ورود به کشور است. پیش‌بینی ما بیانگر این است که انواع گوشت قرمز و مرغ گرم و منجمد با دسترسی بیشتر و قیمت‌های مناسب‌تر در اختیار شهروندان سراسر کشور قرار گیرد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام
مدیران محترم:
چرا قبل از این سهل انگاری کردید که الان گوشت و گوسفند وارد کنید این همه مهندس دامپروری ، دامپزشک ، مهندس کشاورزی
باید وضعیت غذای مردم این باشه
وقتی میدانید سیب زمینی و پیاز که خوراک اصلی مردم هست صادر میکنید. ایا واقعا فکر نمی کنید قیمت ها بالا میرود لطفا لیست کسانی مجوز صادرات دام زنده و سایر اقلام را به آن ها دادید را انتشار کنید
Iran, Islamic Republic of
گوشت را فقط به شهرهای بزرگ می دهند و من خودم یک بار هم نتوانسته ام بگیرم. باید دولت با یک کارخانه قرارداد ببندد و گوشت را کنسرو نیم یا یک کیلویی بکنند تا به روستاها و مناطق دور دست هم سهمیه برسد...
Iran, Islamic Republic of
کی؟ کجا؟ ما که هیچ کجا ندیدیم گوشت گرم گوسفندی توزیع بشه؟ گوشت مرغ 11500؟؟؟؟ کجا؟
Iran, Islamic Republic of
گوشت برزیلی یخ زده خریدم 65هزارتومن