پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برکناری رئیس دستگاه اطلاعات الجزائر

جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 679977
منابع آگاه در الجزائر امروز از برکناری «عثمان طرطاق» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور خبر دادند.
برکناری رئیس دستگاه اطلاعات الجزائر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، عثمان طرطاق سرلشگر بازنشسته ارتش الجزائر و از نزدیکان «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور این کشور که اخیرا از سمتش کناره‌گیری کرد، از منصبش عزل شد.

شبکه تلویزیونی النهار الجزائر امروز جمعه با اعلام این خبر افزود که طرطاق ملقب به «بشیر» پنجشنبه شب دفتر خود را ترک کرد.طرطاق همچنین مشاور رئیس‌جمهور برای هماهنگی امور امنیتی بود.

طبق این گزارش تصمیم گرفته شد منصب طرطاق که تا کنون وابسته به ریاست‌جمهوری بود، لغو شود چرا که دستگاه اطلاعات بایستی وابسته به وزارت دفاع ملی باشد نه وابسته به ریاست‌جمهوری و لذا تصمیم گرفته شد این دستگاه بار دیگر به دستگاه زیر مجموع وزارت دفاع درآید.

شبکه اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که با گذشت سه روز از برکناری بوتفلیقه از قدرت، مردم الجزائر برای برگزاری تظاهرات در هفتمین جمعه متوالی آماده می‌شود.
قرار است مردم الجزائر امروز با برگزاری تظاهرات گسترده برکناری سه تن از نزدیکان بوتفلیقه اعم از «عبدالقادر بن صالح»، «الطیب بلعیز» و «نورالدین بدوی» را که از شخصیت‌های برجسته در دولت بوتفلیقه بودند، درخواست می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *