پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲۷
در پیام سرلشکر سلیمانی تاکید شد

رسانه‌های معاند در پی تزریق ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن نظام در حل بحران‌ها هستند/ بر دستان متعهد مردم بوسه می‌زنم/ موکب‌های اربعین در مناطق سیل زده و در معرض سیل مستقر می‌شوند

جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 679964
فرمانده نیروی قدس سپاه با اعلام حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در ادامه کمک رسانی به سیل زدگان از استقرار موکب های خدمت رسانی اربعین به مدت یک ماه در مناطق در معرض سیل خوزستان و لرستان خبر داد.
رسانه‌های معاند در پی تزریق ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن نظام در حل بحران‌ها هستند/ بر دستان متعهد مردم بوسه می‌زنم/ موکب‌های اربعین در مناطق سیل زده و در معرض سیل مستقر می‌شوند
به گزارش جهان نيوز، در پی نزولات آسمانی و بارش های فراوان که منجر به وقوع سیل و ایجاد مشکلات و خسارات فراوانی برای هموطنانمان گردید و نیز احتمالاتی مبنی بر تداوم بارش ها و سیلاب در مناطق غرب و جنوب غرب کشور،  سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن پیام سرلشکر سلیمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
خدای بزرگ را شاکریم که در لحظات و بزنگاه های حساس و خطیر که ایران اسلامی در معرض آزمون های بزرگ و دشوار قرار می گیرد ، با الطاف و عنایات ویژه ، ملت و نظام را در غلبه بر سختی‌ها و مشکلات یاری می بخشد و وحدت و یکپارچگی ملی و صبر و شکیبایی و ایمان و باور آنان به حق و حقیقت را رمز موفقیت تاریخ‌سازیشان قرار می دهد.

اینک در شرایطی که از واپسین روزهای سال گذشته و آغازین ساعات سال جدید بارش های کم نظیر نزولات آسمانی، حادثه سیل ویرانگر در برخی استانهای کشور، مشکلات، تلفات و خسارت های فراوانی برای مردم سیل زده در مناطق شمالی، غربی و جنوب غربی میهن اسلامی را در پی داشته است، با فرمان و توصیه های رهبر حکیم و دلسوز انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای( مدظله العالی) و حضور گره گشای مردم نجیب و شریف ایران در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، صحنه هایی زیبا، الهام بخش و معنادار در انجام اقدامات امداد و کمک رسانی های اولیه به مردم سیل زده خلق کرده است، با توجه به تداوم بارش ها و احتمال وقوع سیل های جدید و تهدید کننده به ویژه برای مردم مومن و مجاهد استان خوزستان ، ضمن قدردانی از نقش آفرینی های مجاهدانه، فداکارانه و مخلصانه آحاد نیروهای امدادی دولتی، مردمی و نظامی و تاکید بر لزوم تداوم پرشتاب آن در پهنه مناطق آسیب دیده تأکید می‌شود:

با توجه به پیش بینی ها در گسترش خطرات و آسیب ها برای مردم و افزایش دامنه نیازها در شرایط پیش رو،  اینجانب و سایر فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، با همکاری ستادهای عتبات عالیات و اربعین مراکز استان ها، بر خود وظیفه می دانیم سایر امکانات، ظرفیت‌ها و تجارب موجود از جمله در موکب های خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را با هماهنگی و همراهی مجموعه‌های مسئول فعال و در صحنه؛ ساماندهی و با گسیل و استقرار آن از هفته آینده و به مدت یک ماه در مناطق در معرض سیل و تا هنگام عادی شدن وضعیت، به کمک مردم شهرهای پلدختر، سوسنگرد، بستان و دیگر نقاط بشتابیم.

بی‌تردید اتفاق کلمه و روحیه بسیج شوندگی ملی که در لحظه حساس کنونی با حضور مردم همیشه در صحنه با مشارکت در ساخت خاکریز ها و دیواره های خاکی، دژها، حفر کانال، پر کردن کیسه‌های مخصوص شن، پذیرایی، اسکال و حمل و نقل رایگان مردم، به کارگیری قایق ها و ماشین آلات شخصی، کمک های نقدی و رساندن مشتاقانه کمک های اولیه مانند آب،غذا، پوشاک، لوازم گرمایشی و ... بار دیگر در فضای عمومی کشور بروز و ظهور یافته است؛ ظرفیت راهبردی و گره گشایی است که به مانند گذشته یاری بخش عبور ایران عزیز از شرایط سخت و بحران هایی مانند هشت سال دفاع مقدس است.

بر دستان یکایک مردمانی که در این عرصه از تکلیف و تعهد می درخشند بوسه می زنیم و اخلاص و اراده آنان که با تلاش های بی وقفه و جهادی خود در این روز ها تو دهنی محکمی به رسانه های معاند و عوامل پشت صحنه آن که در پی تزریق ناامیدی به ملت و ناکارآمد نشان دادن نظام در حل بحران های ناشی از حوادث طبیعی هستند، زدند درود می فرستیم و از درگاه کبریایی عاجزانه خواهانیم با عبور توأم با سربلندی آنان از این آزمون بزرگ سالی پر خیر و برکت را سپری کنند.
ان شاء الله 

سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببخشید سردار نیازی نیست دیگران بگویند مردم با تمام وجود درک کرده اند که این دولت ناکارآمد و ناتوان است و نمیتوتند مملکت را اداره کند
مردم گلستان،مازندران، لرستان، خوزستان و... تنها نمی مانند.
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با همت و اتحاد مردم ،دولت ،نیروهای مسلح و دیگر نهادها و ارگانها هرچه سریعتر و بهتر از قبل خرابی های سیل ساخته میشود و روسیاهی این روزها به دشمنان داخلی و خارجی می ماند.
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
دولت از محل افزایش نقدینگی به سیل زدگان کمک نکند که این روش خود ویرانگر است. همین حالا و با وجود الویت همگانی اینچنانی، بهترین فرصت و آغازی است برای رفتار درست و عادلانه بانکها. دولت بدهی خود را هم به پیمانکاران، خصوصا قرارگاه خاتم بپردازد. در انتهای سال، گزارشی هم از نحوه توزیع منابع مالی، خصوصا بانکها، با عنایت بر تولید مفید و نه دلالی و کارآفرینی مضر! تهیه و به آحاد ملت ارائه شود. رسانه ها و نهادهای انقلابی نیز بطور پیوسته این گزارش را مطالبه کنند. اگر تصمیم بر کاهش سود بانکی را بر عهده خود بانکها که متأسفانه در نهاد های اقتصادی هم نفوذ کرده اند بگذارید، تا ابد همین رویه نابود کننده تولید و رفاه زدگی، ادامه خواهد داشت. این مشکل بسیار بسیار اساسی و تعیین کننده برای تولید و شکوفایی کشور، الا و لابد باید از بیرون کنترل و اصلاح شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
دارند به ذهن و باور عوام فرو می کنند دولت همه قدرت را در دست ندارد، نهادهای خاص قدرت و بودجه دولت را می گیرند.
United States
این واقعیته میترسم اسم ببرم جهان سانسور کنه.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
یکی از این رسانه های معاند قطعا جهان نیوزه
United States
گل گفتی. از روز اول لاف در غریبی میزند این جهان نیوزی ها و در لباس اپوزیسیون دولت و ارگانهای نظام رفته اند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
رسانه های خبیث و دشمنان ملت هرچند از روی شیطنت بعضی کاستیها را بزرگ جلوه می دهند ولی باعث می شوند مسئولین به آن موارد توجه و مشکل را حل کنند.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
Netherlands
مگر نمی گفتید که موکب ها مربوط به سپاه و دولت نیست و مردمی اند؟! یعنی از پول بیت المال برای اربعین هزینه می کردید و به زوار جوجه کباب و ماهی کباب می دادید؟!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
چی این مملکت مردمی نیست?! مملکت برای مردم ...هرجا هم لازم باشه جوجه کباب یا کباب میده?! کم کاری دولت هم رو دوشش می کشه که غمی طو دل مردم جا نگیره...حالا بگو ببینیم مشکل تو با کی با کباب و جوجه کباب به زلزله زده ها دادن...یا به سیل زده ها دادن یا به زایران اباعبدالله دادن..?!
کینه چقدر؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر جایی گفته شده موکب ها دولتی یا وابسته به سپاه است؟
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
با سلام به جهان نیوز!
لطفا نظر دکتر علی مطهری را در مورد سیل های اخیر نیز درج نمائید. البته با عکسی زیبا از ایشان ....
نظامی در حال پر کردن جای حقوق دانها هستند
Iran, Islamic Republic of
در حال که سرهنگها جور دولتِ حقوق دانها را در اداره ی کشور را می کشند رسانه های زنجیری به جای اینکه مدیران برجامی را مذمت کنند نظامی را هدف قرار می دهند. آیا امثال «آشنا» در این وضعیت، به رسانه های زنجیری حمله می کند که نباید از نظامی انتقام گرفت؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
پیشنهادی در مورد مقابله با سیل و یا تسریع در فروکش کردن آب دارم که فقط ارتش و سپاه از پس آن بر می آیند. نمیدانم کجا مطرح کنم. امیدوارم با درج در اینجا به گوش فرماندهان ارشد برسد.
اساس پیشنهاد تسریع حرکت آب در رودهای مناطق سیل زده از طریق تسریع حرکت در پایین دست رودخانه هاست. میشود تصور کرد که با نصب پروانه های برقی غول پیکر در دهانه اروندرود یا گرگان رود، حرکت آب به سمت دریا تسریع میشود. بدیهیست که سرعت آب در بالا دست متناسبا و با تاخیر افزایش یافته و سطح آب در مناطق سیل زده سریع‌تر کاهش میابد.
در نگاه اول اجرای چنین ایده ای حداقل به لحاظ زمانی دور از ذهن است. ولی شما به حرکت کشتی ها دقت کنید که چگونه با پروانه های بعضاً عظیم و پر قدرت خود آب را به سرعت از پشت خود دور کرده و به جلو حرکت میکنند.
توجه داشته باشید که برخی کشتی های خاص با جثه ای کوچک، موتورهایی با قدرت چند هزار اسب بخار دارند. پس چنانچه بعنوان مثال ده عدد کشتی با موتور های دو هزار اسبی در دهانه اروند ضمن انداختن لنگر خلاف جریان آب استقرار یافته و پروانه را به گردش در آورند ایده فوق تحقق یافته و با نیرویی معادل بیست هزار اسب بخار به حرکت آب سرعت می‌بخشند. بدیهیست که با افزایش تعداد کشتی ها نیروی مؤثر در اختیار برای سرعت بخشیدن به جریان کند آبی که اکنون مشکل ساز شده افزایش میابد.
United States
سردار سلیمانی الگوی تمام سردارهاست..
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز گفت چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است خدایی اگه سپاه ارتش بسیج و مردم نباشند مسولین دولت را داخل شهر راه می دهند این حجم اعتراض هم مصداق خودکرده را تدبیر نیست هست چقدر حرف مخالفان برجام را نشنیدند و مسخره کردند رییسی و قالیباف که کاندیدای مردمی بودند را چقدر مسخره کردند الان دارن چوب می خورند
منم قبول دارم بد وقتیه و فشارش روی مردمه که انشاءالله بچه ها و نیروهای امدادی از این داستان سربلند بیرون بیان اما چوب خدا است که اتفاقا صدا دار شده.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
اطاعت سردار ولایت. تا کور شود هر آنکه نتواند.
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا حسین علیه السلام.
United States
نا امیدی بیشتر از این که نرخ ارز یکدفعه سه برابر شد و به یکباره پس انداز ریالی کارمندان ۷۰ درصد ارزش خود را از دست داد و کسی که شب و روز در خانه خود خوابیده بود به واسطه داشتن مسکن و یا یک اتومبیل خارجی و سکه و ارز سرمایه اش سه برابر شد پس چی می خواهی. کجای دنیا یک شبه قیمت آپارتمان سه برابر می شود و قیمت ارز ۳۰۰ درصد رشد می کند؟؟؟ پیاز کیلویی ۱۶ هزار تومان شده و مرغ از ۷ تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده و گوشت از ۳۰ تومان به ۱۱۰ هزار تومان رسیده. سردار برای قشر ضعیف و متوسط امیدی باقی نماینده و اگر وضع به این منوال پیش برود باید شاهد اخراج گسترده کارگران در سال ۹۸ باشید.
موکب به ایشان چه ارتباطی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
.....
مجید مجد / دانشجوی دکتری برکلی کالیفرنیای آمریکا
Iran, Islamic Republic of
زنرال سلیمانی حقیقتا یک نظامی کارکشته و با ایمان است که در غرب هم کاملا شناخته شده است مردم ایران باید قدر او را بدانند زیرا غربیها لحظه ای در تلاش برای حذف او تردید نخواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ببخشید تا قبل از این داستان ها که موکب ها خودجوش بود و با هزینه مردمی برگزار می شد و مردم با پول خودشون می کردند چطور الان یهو دولتی شده و با دستور منتقل می شوند /؟؟؟