جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آمریکا پایگاه نظامی جدیدی در غرب عراق احداث کرد

پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 679891
آمریکا پایگاه نظامی جدیدی را در نزدیکی نوار مرزی عراق با اردن و سوریه در غرب استان الانبار تاسیس کرده است.
آمریکا پایگاه نظامی جدیدی در غرب عراق احداث کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک منبع مسئول در استان «الانبار» عراق روز پنجشنبه از اقدام نیروهایوه بین آمریکایی در تاسیس پایگاه نظامی جدیدی در منطقه «الرکبان» در نزدیکی نوار مرزی عراق، اردن و سوریه در غرب این استان خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: «نظامیان آمریکایی یک پایگاه نظامی در منطقه الرکبان در دورترین نقطه شمال شرق اردن نزدیک به نوار مرزی عراق و سوریه در غرب الانبار احداث کردند. این پایگاه شامل شمار زیادی نیروی آمریکایی مجهز به سلاح سبک و سنگین و با پشتیبانی هواپیماهای جنگی هستند.»

این منبع گفت: «نظامیان آمریکایی از این پایگاه برای شناسایی مناطق مرزی سه کشور استفاده می‌کنند و تحرکات این نیروها و استقرار آنها در این منطقه به اطلاع دولت‌های سه کشور مذکور است. نیروهای گارد مرزی و دیگر سرویس‌های امنیتی به شکلی گسترده در نزدیکی گذرگاه های مرزی سه کشور مستقر هستند تا مانع نفوذ عناصر داعش به داخل خاک عراق شوند.»

ارتش آمریکا که در سال ۲۰۱۱ بعد از ۸ سال اشغال خاک عراق این کشور را ترک کرده بود، سال ۲۰۱۴ این بار به بهانه مبارزه با داعش بار دیگر به این کشور بازگشت. در حال حاضر آمریکا در عراق چند پایگاه نظامی دارد و آنطور که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده، فعلا قصد خروج از این کشور را نیز ندارد. ترامپ چندی قبل در اظهاراتی که واکنش منفی مقام‌های مختلف عراقی را در پی داشت، از عراق به عنوان محلی برای «رصد ایران» یاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *