پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
معاون سازمان آب و برق خوزستان:

شرایط سه رودخانه کرخه، دز و کارون بحرانی است

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 679834
مدیردفتر حفاظت و مهندسی رودخانه وسواحل سازمان آب و برق خوزستان گفت: شرایط سه رودخانه کرخه، دز و کارون بحرانی است و میزان حجم ورودی به سدها بالا است و کاهش چندانی ندارد.
شرایط سه رودخانه کرخه، دز و کارون بحرانی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید ابراهیم حسینی مدیردفتر حفاظت و مهندسی رودخانه وسواحل سازمان آب و برق خوزستان امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: اکنون شرایط در رودخانه‌های کرخه، دز و کارون شرایط خوبی نیست با استانداری نیز در رابطه با ضرورت آمادگی، حفاظت و یا تخلیه  مناطق در معرض سیلاب مکاتبه شده است.

وی با بیان اینکه لیست روستاهای مرزی در معرض خطر نیز به استانداری اعلام شده است افزود: شرایطه سه رودخانه کرخه، دز و کارون بحرانی است و میزان حجم ورودی به سدها بالا است و کاهش چندانی ندارد.

مدیردفتر حفاظت و مهندسی رودخانه وسواحل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در آخر این هفته، گفت: هر لحظه ممکن است بحرانی به وجود بیاید ورودی سدها بسیار بیشتر از خروجی آن است.

وی بیان کرد: تداوم بارندگی‌ها در این هفته و هفته آینده قطعاً شرایط را بدتر خواهد کرد و ممکن است خروجی سدها بیشتر شود.

حسینی با بیان اینکه شرایط کرخه بحرانی‌تر از سدهای دیگر است، گفت: اکنون خروجی سد کرخه 2000 متر مکعب بر ثانیه است که با این حجم از خروجی حوزه دشت‌آزادگان در معرض خطر هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به بالا بودن ورودی و خروجی سد کرخه احتمال تخلیه شهرهای حوضه کرخه است، عنوان کرد: با توجه به تداوم شرایط  قطعاً برای تخلیه شهرهای سوسنگر، رفیع و بستان فکری بشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *