جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

پرواز پهپادهای یمنی در آسمان عربستان

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 679787
سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد در جریان حمله نیروهای ارتش به مواضع مزدوران سعودی در جبهه «حیران» در استان حجه، که با یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر پی۱» انجام شد، ۶۰ نفر از این عناصر کشته و یا زخمی شدند.
پرواز پهپادهای یمنی در آسمان عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، از کشته و زخمی شدن 60 مزدور سعودی در جریان حمله موشکی ارتش یمن به مواضع‌شان در جبهه حیران در استان حجه، خبر داد.

این حمله، با یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر پی 1» در صبح سه‌شنبه انجام شد.سریع در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: متجاوزان و مزدوران خود را برای پیشروی به سمت مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی آماده می‌کردند. این حمله موشکی، دشمن را به وحشت و ترس انداخته است.
این سخنگو تأکید کرد: «دیگر از امروز، هیچ مکان امنی برای متجاوزان و اشغالگران و مزدورانشان وجود ندارد؛ موشک‌های ما همواره در کمین آنها هستند.»

در تحولی دیگر، رسانه‌ها از پرواز دو پهپاد ارتش یمن به سمت آسمان شهر «خمیس مشیط» در عربستان، خبر دادند.شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سعودی به نقل از «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن، گزارش داد که دو فروند پهپاد یمنی، صبح امروز در حال پرواز به سمت شهر خمیس مشیط بودند که توسط پدافند هوایی سعودی رهگیری شدند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» البته برخی از رسانه‌های عربی این دو شئ پرنده و در حال نزدیک شدن به خمیس مشیط را دو فروند موشک بالستیک یمن گزارش دادند. در هر حال، گفته می‌شود بعد از هدف قرارداده شدن این دو شئ، 5 سعودی در این شهر مجروح شدند و خسارت‌هایی به چندین ساختمان و خیابان وارد آمده است که این خود نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن عملیات پهپادی یمنی‌ها است.

سخنگوی ائتلاف سعودی نیز اعلام کرد که این دو پرنده مهاجم، توسط سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا هدف قرار گرفتند.

شهر خمیس مشیط در 60 مایلی شمال مرزهای یمن واقع است که در نزدیکی آن، پایگاه هوایی «ملک خالد» و تاسیسات نیروی هوایی سلطنتی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
در هرجای دنیا جنایتی وحشیانه رخ می دهد دست آمریکا درکار است.
در هرجای دنیا جنایتی وحشیانه رخ می دهد دست اروپا درکار است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا یک کشوراشغالگراست.
اگرحمایت های آمریکا وغرب نبود، عربستان نمی توانست به یمن حمله کند.
اگرحمایت های آمریکا وغرب نبود، امارات نمی توانست به یمن حمله کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک ازمداخله گری و فروش به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.
آمریکا جنایتکارشماره یک باید فروش سلاح و بمب های خوشه ای به عربستان جنایتکار شماره یک و امارات جنایتکارشماره یک متوقف کند.