شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

مجلس دلایل وقوع سیل در کشور را بررسی می‌کند

شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 679550
مجلس دلایل عدم اقدامات پیشگیرانه درباره سیل مانند لایروبی و... که وظیفه دستگاه های اجرایی و شهرداری‌ها بوده در جلساتی که داشته هم در حضور رئیس جمهور و وزرا مطرح شد که امیدواریم دنبال کنند.
مجلس دلایل وقوع سیل در کشور را بررسی می‌کند
به گزارش جهان نيوز، ولی‌الله نانواکناری امروز اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع‌رسانی درباره وقوع سیل در استان مازندران مسؤولان ازجمله استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرهایی که بیشترین مشکل را داشتیم حضور یافتند.

وی افزود: اگر حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در مناطق و شهرهای درگیر سیل استان مازندران نبود به‌طور حتم خرابی‌های بیشتری در استان شاهد بودیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است اگر قبل از حادثه سیل اقدامات پیشگیرانه لازم ازجمله لایروبی رودخانه‌ها انجام می‌شد مطمئناً وسعت تخریب کمتر بود.

نانواکناری با تأکید بر ضرورت انجام عملیات لایروبی در رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها و همچنین رفع تجاوز در بستر و حریم رودخانه‌های استان باید مورد توجه قرار گیرد به این دلیل که در طول سال‌های گذشته دیواره انهار و آبراهه‌های جاده‌ای در مواردی حتی محو شده که باید احیا شود و احیای آن می‌تواند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث سیل در مازندران انجام شد، تصریح کرد: اما موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که شدت بارندگی‌ها در صد سال اخیر بی‌سابقه بود؛ حال که سیل آمد و از تجربه سیل گذشته برخوردار هستیم باید بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس بیان کرد: مدیریت بحران هم باید آموزش‌های لازم را ببیند و هم تجهیزات موردنیاز را پیش‌بینی کند.

نانواکناری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی دلایل عدم اقدامات پیشگیرانه درباره سیل مانند لایروبی و … که وظیفه دستگاه های اجرایی و شهرداری‌ها بوده در جلساتی که داشته هم در حضور رئیس جمهور و وزرا مطرح شد که امیدواریم دنبال کنند.

وی در پایان گفت: حضور به موقع نیروهای مسلح شامل سپاه و بسیج و ارتش در بحران سیل و همکاری مردم با آنها که باعث کمک به سیل‌زدگان و همچنین جلوگیری از افزایش بحران شد جای تقدیر دارد و حتماً در جلسات همه مسؤولان موضع خوبی گرفتند، اینکه هر فردی بتواند به مردم خدمت کند از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کدام مجلس؟ مجلسی که در این وضعیت ناهنجار ملت حدود یک ماه تعطیل است؟
اعتراض
Romania
مجلس شورای اسلامی درمورد مشکلات مردم و کشور تاکنون کوتاهی کرده است.
دولت درمورد مشکلات مردم و کشور تاکنون کوتاهی کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت، دولتمردان، مسئولان به خاطر ناتوانی، کوتاهی، بی توجهی در مورد مشکلات منطقه مازندران و مردم باید ازمردم عذرخواهی کنند.
ممد
United States
علت سیل؟؟.... خیلی بارون آمده..... به همین سادگی!!!
باید حریم مسیل و رودخانه ها ی فصلی را باز گذاشت و درونشان پارکینگ و جاده و ساختمان درست نکرد. همین.
United Kingdom
بررسی رو خوب اومده!