پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳۹
شریعتمداری:

حقوق نجومی از گوشت سگ حرام تر است

شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 679541
وزیر رفاه گفت: از حقوق نجومی حرف زدیم؛ اما باز هم در برخی شرکت های ما افراد سفرهای داخلی و خارجی می روند و پاداش بالا و نامتعارف و بیش از مصوبه دولت می‌گیرند که از گوشت سگ حرام تر است.
حقوق نجومی از گوشت سگ حرام تر است
به گزارش جهان نيوز، نشست تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با حضور شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این صندوق برگزار شد و سید میعاد صالحی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق معرفی و از خدمات جمشید تقی زاده قدردانی شد.

محمد شریعتمداری وزیر رفاه در این مراسم تاکید کرد: توجه به پایداری صندوق ها، کاهش هزینه ها و تلاش در صیانت جدی از حق الناس را به طور جدی دنبال می کنیم.

وی افزود: صندوق بازنشستگی باید مرکز شفافیت، فساد ستیزی و صیانت از حق الناس باشد که این امر ارتباط تنگاتنگی با انتصاب درست مدیران ارشد دارد.

وی با اشاره به اینکه اسم مطالبات را فساد نمی‌گذارم اما شما پشت پرده آن را فساد بخوانید گفت: نزدیک به ۲۲۰ پرونده مفتوح مطالبات داریم. به این سوال باید پاسخ داد که آیا ممکن است مدیری که تصمیم گرفته شرکتی را ۲۲۰ میلیارد تومان از آدمی طلبکار کرده، مسیر درستی را رفته باشد؟ به چه حقی باید این طلب ایجاد شود و سال‌های سال باقی بماند؟ و تا کی باید این پرونده‌ها که سابقه حتی تا ۱۵ سال دارند باز بمانند؟

شریعتمداری با اشاره به هویت مالی صندوق بازنشستگی کشوری که اغلب در ذهن ها متبادر می‌شود گفت: صندوق جنبه های فرهنگی و اجتماعی هم دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. حفظ عزت و تامین معیشت و کرامت افرادی که سال ها خدمت کرده‌اند میسر می‌شود و یکی از انتظارات بازنشستگان توجه به حوزه معنوی، فرهنگی و اجتماعی و استفاده از تجارب ارزشمند آنها است.

وزیر رفاه ادامه داد: صندوق باید محل ارزشمندی برای دیده شدن و استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان باشد و این وظیفه سنگینی است که به روی دوش مسئولان صندوق است.

وی با اشاره به اینکه یک موضوع اساسی صندوق بازنشستگی کشوری که به تصمیمات کلان نظام هم برمی‌گردد پایداری آن است اظهار کرد: امروز چه تعداد صندوق ها به بودجه عمومی متصل و وابسته اند؟ صندوق لشکری صددرصد به بودجه عمومی وابسته است. صندوق کشوری هم با نسبت کمتر به بودجه عمومی وصل است.

وزیر رفاه ادامه داد: یکی از چالش های مهم کشور، صندوق های بازنشستگی است. در این میان تامین اجتماعی در شرایط مطلوب تری بسر میبرد هرچند اگر وارد جزئیات شویم باید بگوییم دولت بدهی هنگفتی به تامین اجتماعی دارد و به همین علت هزینه های مالی انباشته و دریافت وام های بانکی کلان برای جبران هزینه ها را شاهدیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه برخی صندوق های بازنشستگی، متوسط العمر و میانسال اند و برخی دیگر صندوق های در حال احتزارند و شرایط نامطلوبی دارند و در سرازیری هستند که باید برای آنها تدبیر کرد گفت: به جز تامین اجتماعی مابقی صندوق ها، کمابیش چنین شرایطی دارند که نیازمند تصمیم گیری های کلان است. طی چندسال اخیر جدایی شورای عالی و سازمان بیمه سلامت رخ داد و ادغام وزارتخانه های کار و تعاون و رفاه به اصول راهبردی منشا نگارش قانون جامع تامین اجتماعی و عمل به آن لطمه زد.

وی با بیان اینکه کاهش میزان هزینه ها، افزایش میزان ورودی، صیانت جدی از حق الناس، پایدارسازی صندوق ها و استقرار نظام شفافیت در تمام ابعاد در اولویت کاری دوره جدید صندوق و مورد تاکید ماست گفت: کمیته شفافیت در صندوق شکل گرفته، قدمی عقب نمی رویم و با عزم جدی پیش می رویم. صندوق باید مرکزی نمونه در فسادستیزی از دید مردم و ناظران بیرونی باشد.

شریعتمداری با اشاره به انتصاب مدیران بالادستی گفت: همه مدیران پاکدست اند، اما معمولاً سن که بالا می رود و از جوانی فاصله می گیریم و روابط بین مدیران در سطوح مختلف دیرینه می‌شود، بیان برخی موارد، مشکل و محافظه‌کاری بین روابط حاکم می‌شود. امروز در دنیا به جوانگرایی و نوآوری توجه زیادی می‌شود.

وی به ضرورت توجه به بکارگیری نخبگان جوان در عرصه های مدیریتی گفت: باید با قدم های تند و به شکل جهادی به این سمت حرکت کنیم. هرکس با ما همراه است جایش روی چشم ماست، اما کسی که نخواهد باید برود. چرا باید دریافت اطلاعات مالی و انتصابات از برخی شرکت ها مشکل باشد؟

وزیر رفاه ادامه داد: اگر کار درستی انجام دادیم باید دفاع کنیم و اگر نکردیم عذرخواسته و افراد را برداریم. تاکید کردیم رزومه اشخاصی که منصوب کردیم باید روی سایت ها بیاید اگر کسی بد در جایی نشسته باید کنار برود. از حقوق نجومی حرف زدیم؛ اما باز هم در برخی شرکت های ما افراد سفرهای داخلی و خارجی می روند و پاداش بالا و نامتعارف و بیش از مصوبه دولت می‌گیرند که از گوشت سگ حرام تر است که بررسی و پس خواهیم گرفت.

شریعتمداری ادامه داد: قطعاً ارزش کار آدم‌ها متفاوت است اما همان هم متر و معیار دارد و باید معقول و منطقی باشد. آنها که بیش از مصوبه هیئت وزیران دریافت کرده اند، حرام است و باید برگردانند، اگر هم برنگردانند، من خودم میگیرم و برمیگردانم. باید مسیر شفافیت را طی کنیم.

وزیر رفاه تاکید کرد: در انتصابات باید به شایستگان روی بیاوریم. افراد باید شرایط احراز شغل را داشته باشند و از چارچوب ضابطه کُند انتخاب مدیران رد شوند. سال های سال یک نفر را در جایی گذاشته ایم که نتوانسته بدرستی تحلیل کند و برنامه بدهد و بهره وری را بالا ببرد. این خیانت به مردم است. نباید این اتفاق بیافتد.
شریعتمداری با اشاره به اینکه کمیته انتصابات باید جدی گرفته شود و مسیر، مسیر شایسته سالاری باشد اظهار کرد: آقای صالحی، استاد جوان دانشگاه، جزو رتبه های برتر کنکور و دانشگاه بوده و عضو هیئت مدیره صندوق های کوچک مختلف بوده ودر زمینه های مختلف صاحب فکر و اندیشه است. البته که تجارب آقای تقی زاده و مانند او حتماً نیاز است. از تجارب و فکر و اندیشه ایشان در کنار خودم استفاده می کنم.
شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید جلوی تخلفات گرفته و تکرار نشود عنوان کرد: نباید تعهدی بدهیم که از انجام آن برنمی‌آییم.

وزیر رفاه همچنین با اشاره به اینکه هیئت امنا، مدیرعامل و افراد ذی مدخل باید در ارتباطی تنگاتنگ درباره مسائل صندوق گفت وگو کنند گفت: باید به سمت اصلاحات پارامتریک در صندوق بازنشستگی برویم. بر موضوع کنترل کیفیت کار داخلی تاکید دارم. حسابرسی داخلی حتماً باید حاکم باشد.

شریعتمداری همچنین با تاکید بر ضرورت بکارگیری زنان در عرصه های مدیریتی گفت: برخی تصمیمات روی میز مانده است که باید حل و فصل شوند.

وی تصریح کرد: اصل پایداری و موضوع شفاف سازی زمانی از نگاه مردم قابل باور است که همه امور در اتاقی شیشه ای رخ دهد.

سید میعاد صالحی متولد ۱۳۶۱، دانش آموخته دکتری هوا و فضا از دانشگاه صنعتی شریف، عضو بنیاد ملی نخبگان و از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه آنچه می‌خواهید درباره جنجال فیش‌های حقوقی بدانید
Iran, Islamic Republic of
...
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
نقدینگی افسار گسیخته در دولت تدبیر و امید چه؟! ....
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر پس شما چه کاره اید.
Iran, Islamic Republic of
...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
دولت باید سامانه حقوق و مزایای مدیران را راه اندازی نماید و در دسترس همگان قرار بدهد تا شفافیت مانع فساد بشود.
United States
پس رانتها چی که هزاران بیشتر از حقوقهاست چی؟ اقای شریعتمداری سر مردم را این چیزها گرم نکنید.واردات صدها خودرو خارجی چقدر منفعت دارد؟ و صدها مورد دیگر.مردم میفهمند و اگر صدایشان در نمی اید از بی چارگی انانست.
محمد
United States
راستی اقای وزیر جریان خودروهای وارداتی و ان فامیل گرام چه شد؟
Iran, Islamic Republic of
مگر مدیران دولت و مسئولین چقدر حقوق می‌گیرند که حاضر نیستند اعلام عمومی شود/ حقوق وزرای دولت روحانی به نسبت گذشته سه برابر شد
Iran, Islamic Republic of
مجوز پرداخت فیش های نجومی در دولت روحانی صادر شد!
United States
یکی به نعل و یکی به میخ زدن
هم مجری بودن هم منتقد بودن
از همه اعمال شیطان زشت تر است
انتقاد از وزیرکار
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از وزیرکار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است؛ ۷۰درصد بازنشستهها جوان هستند! در این صورت آیا آنان بهصورت غیرقانونی بازنشست شدهاند؟ آیا پول بیمه پرداخت نکردهاند؟ آیا زن و فرزند ندارند؟ اگر آنها توان کار دارند ایشان باید برایشان شغل ایجادکند، اگر نمیتواند باید کنار برود و کسی این مسئولیت را بر عهده بگیردکه بتواند اشتغال بوجود آورد. طی دورة صدارت ایشان بازنشستگان وضعیت خوبی نداشتهاند.
Iran, Islamic Republic of
حقوق شهروندی فقط شعار نباشد...
Iran, Islamic Republic of
درکشورما فقط اسم قانون و عدالت وجود دارد، نه اجرا قانون وعدالت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این آقای همیشه وزیر خودشون چقدر حقوق می‌گیرند
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید در شرکتهای شصتا چه خبره .... چقدر بدبختیم که روحانی نمیتونه یک وزیرش رو تو صنعت و معدن دوباره میاره میکنه وزیر کار و رفاه اجتماعی که یک سوم بودجه مملکت اونجا افتاده .....
ممد
United States
گوشت سگ زیر زبان خیلی ها حسابی مزه کرده و فقط سگ خوار شده اند!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از این پست به آن پست پریدن هم علی رغم نداشتن کارآیی همین حکم را دارد.
Iran, Islamic Republic of
این مدسئولین باید بگن چقدر حقوق یعنی نجومی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
...
United States
جدی میگی جناب وزیر. راستی بالاخره معلوم شد که جریان خودروهای قاچاقی که در زمان ریاست شما در ضمت اتفاق افتاده بود و شما در حال چرت زدن بودی چی شد؟
ابی
United Arab Emirates
دمت گرم
روشن
Iran, Islamic Republic of
شما با چند دوره وزارت و صدارت و تجربه که اینهمه مورد تایید اصلاح طلبان هستی، بسم الله بفرما اصلاح کن! هر کس هم که مانع شد افشاء کن. این هم یکی از مصادیق کی بود کی بود من نبودم!
محمد
United States
تنها حقوق نیست.رانتها و تجارتهای پنهان اقاها و فرزندانشان هزاران بار بدتر است.واردات خودرو خارجی و صدها موارد دیگر که اگر نوشته بشه جهان سانسور میکنه.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری، شایسته سالاری یعنی بکارگیری افراد در مشاغل مرتبط با تحصیلاتشان، جناب صالحی که دکتری هوا فضا از دانشگاه شریف دارند بهتر نبود در حوزه های مرتبط با تحصیلشون بکارگرفته شوند؟؟؟ دکتری هوا فضا مسئول صندوق بازنشستگی کشوری !!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی ذخائر نظام تا بحال گوشت سگ می خورده و می خورند ؟؟؟؟؟؟ علی برکت الله .
Iran, Islamic Republic of
( نجومی بگیران - اقازاده ها - ذخائر نظام ) گوشت کفتار هم می خورند . سگ که جای خودش را دارد !!!!!
United States
...
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
اشرافی گری و رانت و حقوق نجومی در کشور توسط : اکبر هاشمی ایجاد گردید....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.....