جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اعلام آماده باش سازمان مدیریت بحران

شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 679533
سازمان مدیریت بحران کشور ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به دستگاه‌های اجرایی و استانداران برای آمادگی در برابر موج جدید بارشها آماده باش اعلام کرد.
اعلام آماده باش سازمان مدیریت بحران
به گزارش جهان نيوز، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات پیشگیرانه در خصوص ورود سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه (۱۱ فروردین ۹۸) به کشور اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

نجار افزود: بر همین اساس از رؤسای کارگروه‌های ۱۴ گانه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و استانداران سراسر کشور خواسته شده است تا با تدابیر پیشگیرانه و تشکیل جلسات ستاد بحران در دستگاه و استان‌های مربوطه نسبت به آمادگی حداکثری در برابر شرایط جوی حاکم بر کشور اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت‌های امنیتی و انتظامی، عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان اموراجتماعی وزارت کشور را از جمله کارگروه‌های مدیریت بحران دانست و افزود: وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نفت، نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر اعضای این کارگروه هستند.
معاون وزیر کشور همچنین از سازمان حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر، سازمان صداوسیما، اورژانس کشور و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به عنوان دستگاه‌های عضو این کارگروه یاد کرد.

نجار تصریح کرد: در این نامه از رؤسای کارگروه‌های تخصصی و همچنین استانداران خواسته شد تا به استناد شرح وظایف ابلاغی مراتب را به دستگاه‌های استانی و شهرستانی منعکس و گزارش اقدامات انجام شده را به این سازمان ارسال کنند.

منبع: مهر
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اعتراض
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی مشکلات اقتصادی مردم و کشور دیگر با حرف شعار و جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان حل نمی شود.