پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۳

برشی از خاطرات رهبرانقلاب؛ تقلب احمقانه در انتخابات به شیوه پهلوی

شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 679469
مدرس صدای خود را بلند می‌کند و می‌گوید: من خودم که به خودم رای دادم؛ پس همان یک رای خودم چه شد؟!
برشی از خاطرات رهبرانقلاب؛ تقلب احمقانه در انتخابات به شیوه پهلوی
به گزارش جهان نيوز، خون دلی که لعل شد ترجمه فارسی خاطراتی است که آیت‌الله خامنه‌ای به زبان عربی از دوران جوانی و سال‌های مبارزه و زندان خود در دوران تبعید روایت کرده‌اند. در سلسله گزارش پیش رو هر روز برشی از کتاب خون دلی که لعل شد که حاوی خاطره‌ای جذاب از دوران‌های زندگی رهبر فرزانه انقلاب است برای مخاطبان منتشر می‌کنیم.

دربخشی از این کتاب آمده است:

مدرس در نخستین دوره مجلس شورا نامزد نمایندگی از اصفهان شد و با کسب اکثریت قاطع آراء، به عنوان یکی از پنج فقیهی وارد مجلس شد که حق ممانعت از تصویب قوانین مخالف شریعت اسلام را دارا بودند.

در دوره دوم مجلس نیز مدرس از شهر تهران نامزد نمایندگی شد و بیشترین تعداد آراء انتخاب کنندگان را به دست آورد؛ و به همین ترتیب در انتخابات دوره‌های سوم و چهارم، … که در دوره چهارم، حکومت و قدرت از قاجاریه به پهلوی منتقل شد. مدرس با این امر و همچنین بعداً با عملکرد رضا خان پهلوی نیز مخالفت کرد.

در انتخابات دوره پنجم، مدرس خود را نامزد می‌کند؛ ولی نتیجه آراء که بیرون می‌آید، یک رأی هم برای مدرس دیده نمی‌شود! مدرس صدای خود را بلند می‌کند و می‌گوید: من خودم که به خودم رای دادم؛ پس همان یک رای خودم چه شد؟!

از این نمونه‌ها درمی یابیم که روحانیون از نفوذ اجتماعی گسترده ای برخوردار بودند و موضع‌گیری‌هایشان بر مبنای اصولی بود که امت اسلامی بدان‌ها اعتقاد داشت و مقدس می‌شمرد و در راه آن‌ها از جان دریغ نمی‌ورزید. این اصول، ستم و غارت و چپاول و تسلیم در برابر بیگانه را مردود می‌شمارد.

از این روی، طاغوتیان برای منزوی کردن روحانیت در جامعه و جدا کردن آن‌ها از همه عرصه‌های زندگی - ازجمله زندگی سیاسی - نقشه می‌کشیدند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، به هر راهی، حتی کشتن و زندانی و تبعید کردن علما نیز متوسل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....