پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

نماینده اصلاح طلب: از سپاه و ارتش تقدیر شود

جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 679445
طیبه سیاوشی با بیان اینکه مدیریت بحران سیل در چند روز اخیر سیستماتیک و نظام مند نبود گفت: این موارد را باید سر و سامان بدهند و مشکلات را دستگاه‌های مربوطه رفع کنند.
نماینده اصلاح طلب: از سپاه و ارتش تقدیر شود
به گزارش جهان نيوز، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود چه اقداماتی را درباره بررسی حوادث سیل در کشور و خساراتی که به جای گذاشته انجام می دهد، گفت: اینکه بعد از تعطیلات چه اقداماتی قرار است در مجلس صورت بگیرد هنوز اطلاعی ندارم و اعضای هئیت رئیسه مجلس در این زمینه اطلاع رسانی می کنند. اما برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که حوزه انتخابیه آنها در جریان سیل آسیب دیده است، اظهار کردند که در هر حال باید وزیر کشور و وزیر نیرو در این خصوص جوابگو باشند.

وی افزود: این مباحث را قبل از اینکه به طور سیاسی بررسی کنیم بایستی مصالح و منافع مردم را در آن ببینم و باید بررسی شود که چه دلایلی داشته که حوزه آسیب‌ها در حوادثی مانند سیل گسترش یافته و بررسی این دلایل تا چه میزان می تواند به زندگی مردم، در آینده کمک کند. باید این مباحث مد نظر قرار بگیرد.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه در چنین حوادثی هشدارها همیشه وجود دارد گفت: در بحث لایروبی رودخانه‌ها از زمانی که بحث سیلابی شدن رودخانه‌ها مطرح شد در حوزه انتخابیه تهران چون رودخانه کن به دلیل اینکه اطراف آن سکونتگاه‌هایی وجود دارد من سئوال کردم و گفته شد که آبانماه سال گذشته این لایروبی انجام شده است؛ ولی در بسیاری از مناطق این کار انجام نشده و حتی مناطقی مثل شیراز به طور کل بستر رودخانه بسته شده بود.

وی افزود: بحث این است که ما اشتباهات فاحشی را انجام داده‌ایم که متاسفانه مردم در آن آسیب می بیند. وقتی با یکی از کارشناسان در حوزه مدیریت بحران صحبت کردم بیان کرد خساراتی که سیل دارد از زلزله بیشتر است. قاعدتا فکر می کنم که دولت نتواند این موارد را به تمامی جبران کند و در هر حال مردم سیل زده نیاز به کمک بیشتری دارند که این مباحث باید بیشتر در مجلس مطرح شود. در حوزه امداد رسانی و بهبود شرایط زندگی بایستی تمرکز لازم صورت گیرد؛ چراکه امروز مثلا دسترسی به آب بهداشتی از جمله ضروریات آسیب دیدگان است. به نظرم مطالبه ما باید از این به بعد این باشد که زندگی مردم بهبود پیدا کند.

ضرورتی نداشت روحانی از روز اول در مناطق سیل زده حضور پیدا کند

سیاوشی درباره انتقاد نسبت به حضور دیرهنگام رئیس جمهور در مناطق سیل زده از جمله استان گلستان گفت: در بازدید رئیس جمهور از مناطق سیل زده به این معنا که هر چه زودتر از روز اول به این مناطق می رفته خیلی ضروری نمی بینم. چون به هر حال اگر حوزه مدیریت بحران ما در این مواقع سیستماتیک و نظام مند کار بکند، این موارد را باید سر و سامان بدهند و مشکلات را دستگاه‌های مربوطه رفع کنند. به هر حال آقای جهانگیری در این مناطق حضور داشته است و در لایحه جدید مدیریت بحران وزیر کشور در راس مدیریت بحران قرار می گیرد.

این نماینده مجلس درباره اقدامات وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور در مناطق سیل زده گفت: تمام دستوراتی که در این حوزه صادر شد اعم از دستوراتی که آقای جهانگیری و رحمانی فضلی صادر کردند و همه صحبت هایی که شخصیت های مهم مطرح کردند به جای خودش واقعا موثر است اما بحث اصلی نظام مند بودن و سیستماتیک عمل کردن مدیریت بحران است که متاسفانه از فقدان آن رنج می بریم.

وی افزود: متاسفانه به سازمان مدیریت بحران و هلال احمر آنطور که باید و شاید توجه نمی کنیم و زمانی که دچار مصیبت می شویم تازه یادمان می افتد که به هر حال به گونه ای این سازمان ها را نظم بدهیم. امکانات وجود دارد و متخصص داریم و حتی من شاهد بودیم که چندین نیروی متخصص سیلاب به مناطق سیل زده اعزام شدند، ولی بحث عدم هماهنگی و فقدان مدیریت لازم است وگرنه همه به طور دلسوزانه کار و تلاش می کنند.

اقدامات نیروهای مسلح در مناطق سیل و زلزله‌زده قابل توجه و به نفع مردم بود

سیاوشی درباره اقدامات سپاه و ارتش در مناطق سیل زده گفت: اینها دستگاه هایی هستند که طبق قانون اساسی موظفند در شرایط و زمان هایی که کشور بحرانی می شود وارد عمل شوند و تمام این دستگاه ها اقدامات‌شان قابل توجه و به نفع مردم بوده است. هم در زمان زلزله کمک کردند و هم در زمان سیل وجود موثر آنها مشهود بوده است و هیچ تلاشی هم نکردند که اقداماتشان را به رخ بکشند.

نماینده مردم تهران با بیان این مطلب که علی رغم اینکه این وظیفه به عهده نیروهای مسلح گذاشته شد ولی به خوبی به مردم کمک کردند خاطرنشان کرد: این تلاش آنها قابل تقدیر است؛ امیدوارم حتما در مجلس از اقدامات آنها تقدیر و تشکر صورت گیرد.  

منبع: دانا 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
خسته نباشی عمو جان