پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بعد از سرقت یا گم شدن کارت بانکی چه کار کنیم؟

جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 679399
س از گم شدن یا به سرقت رفتن کارت بانکی برای جلوگیری از سوء استفاده از کارت خود باید سریعا برای مسدود کردن آن به اولین دستگاه خود پرداز مراجعه کنید.
بعد از سرقت یا گم شدن کارت بانکی چه کار کنیم؟
به گزارش جهان نيوز، این سوال همواره برای افراد مطرح بوده که پس از سرقت یا گم شدن کارت بانکی در ایام تعطیل یا خارج از وقت اداری چه باید کرد؟

مسدودسازی کارت از طریق خدمات بدون کارت دستگاه‌های ATM به این شکل می‌تواند انجام شود که با مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز در محل خود، دکمه ثبت و سپس گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید.
 
شماره کارت و رمز کارت را وارد کنید و درنهایت کارت به سرقت رفته و یا مفقودی شما مسدود خواهد شد و مسدودسازی کارت از طریق همراه بانک هم در بیشتر نرم افزارهای بانکی وجود دارد.
 
مسدودسازی کارت از طریق تماس با تلفن گویای بانک مربوطه و صحبت با کارشناس یا اپراتور که با پاسخ به سوالاتی اعم از شماره کارت و یا مشخصات هویتی و رمز کارت انجام می‌شود.
 
همچنین مسدودسازی کارت از طریق اینترنت بانک هم ممکن است و وقتی وارد اکانت حساب بانکی خود شدید گزینه‌ای برای مسدودسازی وجود دارد.
 
منبع: خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *