پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جزئیات خسارت ۱۲۰۰ میلیاردی سیل به راه‌های کشور

جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 679392
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این وزارتخانه از یک هفته قبل به واحد های مربوطه اعلام آماده باش کرده بود، گفت: از ۲۶ اسفند ۹۷ که سامانه جدید و فعال هواشناسی وارد کشور شد، وزارت راه و شهرسازی آماده مقابله و مدیریت این حوادث ناگوار بود.
جزئیات خسارت ۱۲۰۰ میلیاردی سیل به راه‌های کشور
به گزارش جهان نيوز، شهرام آدم‌نژاد به توضیح چگونگی پیش بینی وقوع سیل پرداخت و افزود: هر 11 بندر اصلی کشور اکنون فعال هستند.

وی مهمترین خسارت ها را  112 مورد تخریب و ریزش کوه و کولاک اعلام کرد و گفت: نزدیک به 11 هزار کیلومتر اختلال در ترافیک و 314 پل تخریب شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه از بسته بودن 5 شریان اصلی راه ها (شوسه) و تخریب 7 نقطه خط آهن برای خروج آب در کشور خبر داد.

آدم‌نژاد با بیان اینکه 1280 میلیارد تومان برآورد خسارات اولیه بجز مسکن شده است، گفت: در مجموع 1200 میلیارد تومان برآورد خسارات راه ها شده است.

او گفت: 80 میلیارد تومان در خصوص خسارت به خطوط ریلی وارد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی پیش بینی وقوع سیل در آینده گفت: پیش بینی سیل به سیستم های مدرن تر هواشناسی و رادارهای پیشرفته بستگی دارد.

او با بیان اینکه اطلاع رسانی صدا و سیما از خسارات بیشتر جلوگیری کرد، گفت: اطلاع رسانی رسانه ملی در کاهش خسارات بسیار موثر بوده است.

منبع: تسنیم

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *