جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

توصیه جالب ظریف به کشورهای عربی و اسلامی

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 679382
محمد جواد ظریف در پیامی در توئیتر خطاب به کشورهای عربی و اسلامی نوشت: هر میزان مقابل آمریکا و اسرائیل به خاک بیفتید آنها سرزمین‌هایتان را می‌دزدند.
توصیه جالب ظریف به کشورهای عربی و اسلامی
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در توئیتر به تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت: اعلام غیرقانونی ترامپ درباره «جولان اشغالی سوریه» یکسال پس از (اعلام مشابه) درباره «قدس اشغالی» یادآوری هوشیار کننده‌ای برای برادران عرب و مسلمان ماست: آمریکا و اسرائیل دستانشان را به سوی شما دراز می‌کنند اما هر میزان هم که در برابر آنها به خاک بیفتید آنها سرزمین‌هایتان را می‌دزدند. # بیاید_باهم_متحدشویم.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در جریان دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسماً حاکمیت دروغین این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را امضا کرد.

بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۶۷ تاکنون در اشغال رژیم صهیونیستی بوده، بخشی از خاک سوریه است که طی جنگ شش روزه در آن سال به اشغال صهیونیست‌ها درآمد.

در قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت که در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۷ (میلادی) به اتفاق آرا تصویب شد، از رژیم صهیونیستی خواسته شده است بلندی‌های جولان همراه با کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را به سوریه، اردن و فلسطین مسترد کند. با این وجود رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این منطقه را به رسمیت شناخت.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این جمله ی ظریف در شرایط کنونی به رسمیت شناختن اشغال جولان، بیشتر توهین به بشار اسد است،....
سلمان
Iran, Islamic Republic of
ايشون كاملاً درست ميفرمايند
چون ما ٦ساله كه به پاشون افتاديم هسته ايمون رو دزديدن و خيلى چيزهاى ديگرمون هم دزديدن و هر روز هم عليه ما قطعنامه صادر ميكنن و تهديدمون ميكنن اگه رهبرى نبود معلوم نبود ما در كدام زباله دان تاريخ بوديم
حيف ...