کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت افزایش قیمت پیاز از نظر معاون استاندار

8 فروردين 1398 ساعت 13:35

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه صادرات غیرقانونی پیاز سبب افزایش قیمت شده است گفت: نامه‌ای را به وزارتخانه ارسال کردیم تا موضوع صادرات غیرقانونی این محصول کنترل شود.


به گزارش جهان نیوز، محمد امامی امین با اشاره به افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی اظهار داشت: صادرات پیاز و سیب‌زمینی از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه ممنوع شده اما متأسفانه اتفاقی که در مورد قاچاق دام سبک رخ داده، در این موضوع نیز شاهد بودیم که به صورت غیرقانونی این محصول از کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد: در همین زمینه نامه‌ای را به وزارتخانه ارسال کردیم تا موضوع صادرات غیرقانونی این محصول کنترل شود که امید است به زودی شاهد کاهش قیمت این دو محصول باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس در پاسخ به سوأل خبرنگار تسنیم در مورد افزایش قیمت مرغ افزود: قیمت بالای مرغ تخلف به حساب می‌آید و کنترل‌ها در میدان بهمن تشدید شده است، همچنین با دادستانی و جهاد کشاورزی نیز هماهنگ شده تا کنترل‌ها به صورت منظم و مستمر ادامه پیدا کند.

امامی امین تأکید کرد: در شرایط کنونی برای مرغ کف قیمت 13 تا 14 هزار تومانی را انتظار داریم ضمن اینکه عرضه مرغ منجمد و گرم در استان تهران بیشتر شده است و کمبودی در این زمینه وجود  ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط استان‌های شمالی نقل و انتقال مرغ دشوار شده بود چرا که حجم زیادی از مرغ مصرفی استان تهران از استان‌های گلستان و مازندران تأمین می‌شود که سیل‌ اخیر محدودیت تردد را به وجود آورده که با عادی شدن شرایط این مشکلات نیز مرتفع می‌شود.

منبع تسنیم 


کد مطلب: 679335

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/679335/علت-افزایش-قیمت-پیاز-نظر-معاون-استاندار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com