جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

موافقت دولت با تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی بابت جبران خسارات مناطق سیل‌زده

چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 679249
ناصر همتی با اشاره به جلسه امروز هیات وزیران اعلام کرد مقرر شد جهت تعمیرات و احداث واحدهای آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر و نيز بازسازی و احيای اراضی کشاورزی و واحدهای تولیدی زیربخش‌های کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص یابد.
تسهیلات ۴ هزار میلیاردی بابت جبران خسارات سیل
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: همانگونه که دیروز در مورد آمادگی سیستم بانکی برای مساعدت و همراهی با هموطنان سیل زده تأکید کردم امروز در جلسه هیات وزیران درحضور ریاست محترم جمهور، موضوع کمکها و اقدامات دولت، برای جبران بخشی از خسارتهای وارده به اموال و دارائیها و فعالیت های اقتصادی مردم مطرح و مقرر شد علاوه بر کمکهای بلاعوض دولت، جهت تعمیرات و احداث واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی در جریان سیل اخیر و نیز بازسازی و احیای اراضی کشاورزی و واحدهای تولیدی زیر بخشهای کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد. رقم این تسهیلات بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

طبعا ما به التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت تقبل و پرداخت خواهد شد. اطلاعیه مشترک منتشره از جانب شورای هماهنگی بانکهای دولتی و شورای کانون بانکهای خصوصی مبنی بر آمادگی بانکها درهمراهی با سیاستهای دولت و بانک مرکزی قابل تقدیر است و امیدوارم هرچه سریعتر آغاز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *