جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

روشنفکرنماها و برخی انقلابی‌ها آوینی را طرد کردند

چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 679237
اصغر بختیاری مدیر گروه مستند روایت فتح در آستانه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در گفتگویی به بیان برخی خصوصیات و ویژگی‌های وی پرداخت.
روشنفکرنماها و برخی انقلابی‌ها آوینی را طرد کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی «روایت فتح» در آستانه سالروز شهادت سیدالشهدای اهل قلم سیدمرتضی آوینی، اصغر بختیاری فیلمبردار مجموعه ماندگار «روایت فتح» و مدیر گروه مستند «روایت فتح» برخی از خصوصیات و ویژگی‌های آن شهید را بازگو کرد.

بختیاری گفت: مرتضی آوینی هیچ‌گاه به دنبال مطرح کردن نام خود نبود و به همین سبب است که اکنون و پس از گذشت بیش از دو دهه از عروج آن هنرمند برجسته نام و یاد وی در همه جا مانا و جاوید است.

وی با ذکر خاطره‌ای از دیدار اعضای روایت فتح با مقام معظم رهبری افزود: در دیداری که در اوایل فعالیت روایت فتح با حضرت آقا داشتیم، آقا مرتضی تاکید بیشتری می‌کرد که نامی از وی برده نشود و کار در عرصه فرهنگ و هنر را به مثابهجهاد فی سبیل الله می‌دانست.

وی در خصوص روحیات فردی شهید آوینی گفت: مرتضی انسانی بسیار عارف و دانا بود که به امور دنیوی کمترین تعلق خاطر را داشت و سبک بار از جمع یاران و علاقمندان به خویش دنیای خاکی را بدرود گفت.

بختیاری ادامه داد: شهید آوینی جزو آن دسته از آدم‌ها بود که به قول معروف به دل می‌نشست و دوست داشتنی بود. با این وجود بازهم برخی تاب تحمل وی را نداشتند و این انسان بزرگ توسط بسیاری از خودی‌ها و غیرخودی‌ها طرد شد.جالب است که در این میان چهره‌های شاخص روشنفکرنما و برخی چهره‌های متدین و انقلابی به وی می‌تاختند و وجود او را بر نمی‌تابیدند.

بختیاری افزود: البته بسیاری از این دوستان بعداً و پس از شهادت آوینی پشیمان شدند و مراتب اعتذار را به جا آوردند که همین موضوع یعنی غلبه تفکر آوینی بر جامعه نخبه و روشنفکرنما.

سیدمرتضی آوینی روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند «شهری در آسمان»، به همراه محمد سعید یزدان‌پرست بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق شهید شد.

مراسم بیست و ششمین سالگرد عروج آن شهید بزرگوار نیز طبق سنت همه ساله توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و با حضور مردم و مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی از کسانی که خون به دل شهید آوینی کرد ؛ محمد علی زم ، پدر همین نیما زم آمد نیوز بود !!