پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۵
سید حسن نصرالله:

ایران و سردار سلیمانی همواره در کنار ما ایستادند/ همه بر اشغالی بودن جولان و تعلق آن به خاک سوریه تأکید دارند/ موجب خوشبختی ماست که پمپئو از حزب‌الله کینه دارد

چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 679219
شاهد بودیم که وزیر خارجه قدرتمندترین کشور جهان در یک کنفرانس خبری حاضر شد و متنی را قرائت کرد که در آن ۱۸ بار نام حزب‌الله و ۱۹ بار نام ایران در عرض چند دقیقه بر زبانش جاری شد.
ایران و سردار سلیمانی همواره در کنار ما ایستادند/ همه بر اشغالی بودن جولان و تعلق آن به خاک سوریه تأکید دارند/ موجب خوشبختی ماست که پمپئو از حزب‌الله کینه دارد
گروه بین الملل جهان نيوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر سه‌شنبه (۶ فروردین) با سخنرانی در خصوص مسائل جاری لبنان و اوضاع منطقه، تأکید کرد: برای آمریکا منافع لبنان هیچ اهمیتی ندارد و صرفاً اسرائیل برایش مهم است.
 
به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود، اعیاد ماه رجب و همچنین اعیاد مسیحی و همینطور عید نوروز را تبریک گفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با تقدیر از مقاومت اهالی غزه در روزهای گذشته و همچنین مبارزه اهالی کرانه باختری، درگیری‌های رخ داده در زندان‌های صهیونیستی را در این منطقه قهرمانانه توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به ورود جنگ یمن به پنجمین سال خود، مقاومت و مبارزه یمنی‌ها در مقابل ائتلاف سعودی و اماراتی را ستود.

سید حسن نصرالله افزود: سخن امروز من به سفر پامپئو به لبنان و آن‌چه در سخنان و دیدارها بیان شد، مربوط می‌شود اما در ابتدا به مسأله مهم‌تری باید اشاره کنم و آن شناسایی حاکمیت اسرائیل بر جولان از سوی آمریکاست.

او با بیان اینکه این اتفاق در تاریخ نزاع عربی و اسرائیلی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و حقوق، مقدسات و آینده مسلمانان را تهدید می‌کند، تأکید کرد که محکوم کردن صرف، نفعی ندارد.

وی در بیان نکات مربوط به این اقدام آمریکا و تعجیل در شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی، گفت: اولاً این اقدام توهین و بی‌توجهی به جهان اسلام و جهان عرب بود. دولت‌ها و ملت‌ها و صدها میلیون تن از مسلمانان و اعراب و ده‌ها کشوری که با ترامپ در ریاض گرد هم آمدند، همگی بر اشغالی بودن جولان و تعلق آن به خاک عربی سوریه تأکید دارند. ترامپ با این اقدام به آن‌ها توهین کرد و برای او مهم نبود که آن‌ها خشمگین و ناراحت می‌شوند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد، همه کشورها چه آن‌هایی که دوست آمریکا هستند و چه دشمنانش فارغ از اختلافاتشان بر سر حکومت سوریه بر جولان اجماع نظر دارند اما ترامپ به خاطر اسرائیل به این قضیه بی‌توجهی کرد و همگان در جهان اسلام و جهان عرب فهمیدند که ارزش واقعی آن‌ها نزد آمریکا چه مقدار است.

او در بیان نکته دوم اقدام آمریکا در خصوص جولان گفت: آمریکا و ترامپ ارزشی برای آن‌چه قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌ها، مؤسسات بین‌المللی و اجماع جهانی نامیده می‌شود، قائل نیستند و آمریکا تنها کشوری است که به خاطر اسرائیل تمامی این‌ها را زیر پا گذاشت.

وی افزود: این مسأله به ما تأکید دارد که دولت آمریکا از موضع استکبار، سازمان ملل و قطعنامه‌ها و شورای امنیت را به رسمیت نمی‌شناسد و از این مؤسسات فقط در راستای منافع خود بهره می‌جوید و هنگامی که قطعنامه‌ها و نهادهای بین‌المللی از خدمت به منافع آمریکا عاجز ماندند، به طور کامل به آن‌ها بی اعتنایی می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در تبیین نکته سوم، گفت: تصمیم آمریکا نشان داد که اولویت مطلق آمریکا و تمامی دولت‌های این کشور به خصوص دولت فعلی، اسرائیل است و منافع منطقه تا جایی که با منافع اسرائیل همخوانی داشته باشد، محترم شمرده می‌شود. بنابراین آمریکا نمی‌تواند پیش‌برنده طرح موسوم به صلح باشد؛ چرا که زمین و مقدسات را غصب می‌کند و خواستار صلح و سازش می‌شود؛ همان‌گونه که با قدس رفتار کرد.

او همچنین گفت: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و متعاقب آن، سکوت عربی و اسلامی فتح بابی برای تجاوزات بیشتر آمریکا و ترامپ شد. باید پیش‌بینی کنیم که ترامپ حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را نیز به رسمیت بشناسد.

سید حسن نصرالله افزود: پس از مدتی نشست اتحادیه عرب در تونس برگزار می‌شود. نمی‌خواهم که اعلان جنگ شود اما چیزی وجود دارد به نام «ابتکار عربی برای صلح» که البته اسرائیل آن را به رسمیت نمی‌شناسد اما اگر اندکی شرف و وجدان نزد کشورهای عربی وجود دارد، باید در نشست تونس از طرح موسوم به ابتکار عربی برای صلح که در کنفرانس ۲۰۰۲ بیروت طرح‌ریزی شد، خارج شوند و به نقطه صفر بازگردند.
او از سوری‌ها خواست تا جولان را به خاک کشورشان بازگردانند و گفت که لبنانی‌ها نیز باید مزارع شبعا و کفرشوما و الغجر را بازپس‌گیرند و به حق کامل آبی و نفتی و گازی خود دست یابند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان اشاره کرد و گفت: شاهد بودیم که وزیر خارجه قدرتمندترین کشور جهان در یک کنفرانس خبری حاضر شد و متنی را قرائت کرد که در آن ۱۸ بار نام حزب‌الله و ۱۹ بار نام ایران در عرض چند دقیقه بر زبانش جاری شد و سپس حاضر به پاسخگویی به هیچ یک از سوالات خبرنگاران نشد. او بیانیه‌ای را قرائت کرد و از عقل و منطق و روزنامه‌نگاران فرار کرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: موجب سعادت و خوشبختی ماست که پامپئو از حزب‌الله کینه دارد. این موجب ناراحتی ما نیست. دیروز هم که ترامپ تصمیم مربوط به جولان را امضا و در ذکر دلایل آن، نام حزب‌الله را برد، ما خوشحال شدیم که موجب خشم دولت ترامپ از خودمان شده‌ایم. در فرهنگ ما آمریکا «شیطان بزرگ» است و نشان از این دارد که خداوند از ما راضی است. هر زمان که شیطان بزرگ از ما راضی بود، آن زمان در موضع ما مشکلی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: پامپئو، حزب‌الله را مشکل ۳۴ ساله لبنان می‌داند و هیچ اسمی از تجاوزات اسرائیل و جنایت‌ها و بازداشت‌های این رژیم به زبان نمی‌آورد. این اسرائیل است که مانع بهره‌برداری لبنان از منابع خود در دریا می‌شود و سخن پامپئو یک دروغ بزرگ است.

دبیرکل حزب‌الله همچنین وزیر خارجه آمریکا را بی‌اطلاع کامل نسبت به مسائل لبنان دانست و تصریح کرد: یا خائنان یا سازمان‌های آمریکایی به او اطلاعات غلط داده‌اند و سخنان پامپئو در خصوص حزب‌الله بیشتر موجب تعجب مردم لبنان می‌شود.

سید حسن نصرالله در این راستا افزود: پامپئو می‌گوید که حزب‌لله با تبلیغ و اشاعه خشونت و نابودی، تهدیدی برای حکومت لبنان و مردم است؛ در حالی که این آمریکاست که منطقه را به نابودی کشانده است.

او گفت: پامپئو می‌گوید «چگونه انبار کردن موشک‌ها برای استفاده از آن علیه اسرائیل می‌تواند لبنان را قوی کند؟» آیا حماقت و نادانی بیشتر از این وجود دارد؟ اسرائیل از روز اول به لبنان تجاوز کرده و بارها در عمق لبنان عملیات امنیتی انجام داده است. مردم لبنان متوجه شده‌اند که مقاومت بخشی از معادله طلایی است که می‌تواند سپری در برابر تجاوزات اسرائیل باشد.

نصرالله در واکنش به بخشی دیگر از اظهارات پامپئو که مدعی شده بود حزب‌الله صلح و توسعه را تهدیدی برای منافع ایران می‌بیند، گفت: در کدام زمان ایران مانع پیشرفت و توسعه لبنان بوده است؟ ما بیش از هر کس دیگری به ثبات و امنیت و صلح داخلی لبنان اصرار کرده‌ایم.

او همچنین اتهامات وزیر خارجه آمریکا در خصوص قاچاق مواد مخدر از سوی حزب‌الله را بدون دلیل و مدرک و صرفاً اتهامات بی‌اساس دانست و در خصوص فساد نیز گفت: تاکنون هیچ نهاد و فردی حزب‌الله را به فساد متهم نکرده است.

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: هدف حقیقی سفر پامپئو، تحریک لبنانی‌ها علیه یکدیگر بود و آمریکایی‌ها از این که لبنان امن و باثبات باشد، عصبانی می‌شوند و لبنانی‌ها اصرار دارند که زندگی کنند و از درگیری‌های منطقه‌ای به دور باشند.
او سفر پامپئو را همانند بازداشت سعد الحریری از سوی عربستان دانست که با هدف ایجاد جنگ داخلی در لبنان صورت گرفته بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به ممانعت آمریکا از خروج ساکنان اردوگاه «الرکبان» و بازگشت آن‌ها به روستاها و شهرهایشان اشاره کرد و گفت: سخن پامپئو در خصوص این که آمریکا از بازگشت سریع و امن آوارگان در سوریه حمایت می‌کند، فریبکارانه است.

سید حسن نصرالله افزود: پامپئو می‌گوید که «حزب‌الله و ایران برای لبنان چه آورده‌اند؟». اگر حزب‌الله نبود، تو اکنون به لبنان نمی‌آمدی و این کشور را نمی‌شناختی. پامپئو می‌گوید که «سلیمانی و ایرانی‌ها، امنیت و صلح مردم لبنان را به خطر انداخته‌اند». حاج سلیمانی مظلوم و ایران به ما کمک کردند تا از امنیت مردم محافظت کنیم. ایران و سردار سلیمانی همواره در کنار ما ایستادند. با سلاح ایرانی زمین‌هایمان را از اشغالگری صهیونیست‌ها آزاد و با گروه‌های تروریستی مبارزه کردیم. آیا آمریکا تاکنون نقش مفیدی در لبنان داشته است؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که در سخنان پامپئو یک جمله راست و درست نشنیده زیرا او صرفاً برای تحریک لبنانی‌ها علیه یکدیگر به لبنان آمده بود.

او در ادامه از «میشل عون» و «نبیه بری» به خاطر مواضع خود در مقابل وزیر خارجه آمریکا تقدیر کرد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: از تمامی گروه‌های سیاسی و شخصیت‌هایی که از ما دفاع کردند و اسیر تحریک وزیر خارجه آمریکا نشدند، حتی از آن‌هایی که انتظارش را نداشتیم، تشکر می‌کنم. ما باید از تجارب گذشته درس بگیریم. منافع لبنان هیچ اهمیتی برای آمریکا ندارد و صرفاً اسرائیل برایش مهم است. اسرائیل هم‌پیمان آمریکا نیست بلکه جزئی از این کشور است.

دبیرکل حزب‌الله در پایان، رژیم صهیونیستی را پایگاه نظامی آمریکا در منطقه دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
توی این چند روز ی که سیل آمده سایت شما یا فقط کارسیاسی با رقیب کرد یا داره مطالبی میزاره که بدرد مردم رنج دیده نمیخوره ....
حمله جنگنده های آمریکایی-سعودی به مناطق حرض و میدی در استان حجه
Iran, Islamic Republic of
حمله جنگنده های آمریکایی-سعودی به مناطق حرض و میدی در استان حجه

تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴

تلويزيون المسيره در خبری از 20 مرتبه حمله جنگنده های آمریکایی-سعودی به مناطق حرض و میدی در استان حجه واقع در غرب یمن خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
....
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن نصرالله / نواده روح الله .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درود بر رهبر معظم انقلاب که نیابتا از طرف کل ملت ایران از حزب الله لبنان حمایت مادی و معنوی میفرمایند
Iran, Islamic Republic of
....
جهان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن نصرالله که وجودش لرزه بر اندام اسرائیل انداخته
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
صندوق حفاظت از کودکان:
کشته و زخمی شدن 15 نفر در حمله هوایی سعودی ها به یک بیمارستان در یمن....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سلاح داعش درسوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن ومنطقه چگونه تامین شود؟ توسط آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی وامارات!
United Arab Emirates
....