جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

برُد موشک‌هایمان به ریاض و ابوظبی می‌رسد

سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 679175
سخنگوی نیروهای مسلح وزارت دفاع دولت «نجات ملی» یمن تأکید کرد که نیروهای این کشور موشک‌های بالستیکی در اختیار دارند که بُرد آنها به ریاض و ابوظبی می‌رسد.
برُد موشک‌هایمان به ریاض و ابوظبی می‌رسد
به گزارش جهان نيوز، «یحیی سریع» با اشاره به اینکه دولت نجات ملی بارها بر دستیابی به صلح تأکید کرده است، گفت که در صورت استمرار تجاوزات نیروهای ائتلاف سعودی، راهی جز استفاده از گزینه‌های نظامی نداریم.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: «نیروهای ما موشک‌های بالستیکی در اختیار دارند که بُرد آنها به ریاض و ابوظبی می‌رسد».

سریع افزود که اقدامات نظامی دفاعی آنها در چارچوب اهدافی مشروع است و توسعه موشک‌های بالستیک نیز در همین راستاست.

وی تصریح کرد: «ما از مشروعیت مقابله با تجاوزات برخورداریم...اقدامات ما عادلانه است وقتی کشور در معرض تهاجم بیگانگان و تلاش برای اشغالگری آن قرار می‌گیرد، در آن صورت هیچ مشروعیتی وجود ندارد مگر برای کسی که مقاومت می‌کند و از کشور دفاع می‌کند، تاریخ یمن نیز این موضوع را تأیید می‌کند، منطق و عقل و تمامی عرف و قوانین و نیز شرایع آسمانی نیز بر حق هر ملتی برای دفاع از خویش تأکید دارند».

اگر ائتلاف سعودی اراده واقعی برای صلح داشته باشد ما نیز آماده‌ایم
سریع با اشاره به اینکه موشک‌ها و سلاح نیروهای دولت نجات ملی تنها متجاوزان به یمن را هدف قرار می‌دهد، افزود: «نیروهای مسلح در راستای اجرای مأموریت‌ها و مسئولیت‌های دفاعی خود هرگز از اتخاذ هیچ تصمیم ضروری دریغ نخواهد کرد، نبرد ادامه دارد و اگر ائتلاف متجاوز (سعودی) اراده واقعی برای تحقق صلح را داشته باشد(ما نیز با صلح موافق خواهیم بود) قطعا صلح برای ما یک اصل و هدفی برای حفظ جان ملت و مبارزانمان است و اینکه خواسته‌های ملت مل و حاکمیت ملی حفظ شود».

سخنگوی نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که از زمان آغاز جنگ علیه یمن که فردا سه‌شنبه وارد پنجمین سال می‌شود، تا کنون حدود ۴۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌اند و حتی محله‌های مسکونی، روستاها، تجمعات و جشن‌های شهروندان از بمباران در امان نبودند و نمونه آن بمباران «الصالة الکبری» در اکتبر ۲۰۱۶ بود و گذشته از آن تمامی جنایت‌ها علیه غیرنظامیان، زیرساخت‌ها و همه آنچه مرتبط با زندگی یمنی‌هاست، رصد شده‌اند.

به گفته وی بیشتر مناطق یمن در معرض حملات هوایی قرار گرفته و پروازهای رزمی و شناسایی در طول ساعات شبانه‌روز بر فرار این مناطق صورت می‌گیرد.

سریع اشاره کرد که تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی بیش از پانصد هزار حمله بوده و برخی حملات به خصوص در نخستین سال جنگ، بنا به دلایل مختلف رصد نشده است.

سریع در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای دولت مستعفی یمن به ریاست‌جمهوری «عبدربه منصور هادی» و نیروهای ائتلاف سعودی مبنی بر اینکه انصارالله از جانب ایران حمایت نظامی می‌شود، تصریح کرد: «این سخنان را بسیار شنیده‌ایم، آنها بهانه‌های زیادی را برای توجیه تجاوزات خود علیه ملت یمن استفاده می‌کنند».

خواهان صلح در الحدیده هستیم
سخنگوی نیروهای مسلح دولت نجات ملی در یمن درباره استان الحدیده نیز گفت: «صلح گزینه اصلی ماست و طرف نظامی سریعا دستوراتی به فرماندهان مبنی بر اجرای مفاد توافقنامه سوئد حتی اجرای یک طرفه در روزهای نخست پس از امضای توافقنامه، صادر کرد».

وی افزود: «ما به آتش‌بس پایبند بودیم و با مسئولیت‌پذیری با توافقنامه سوئد تعامل کردیم تا میزان جدیت خود در خصوص تحقق صلح را به ملت یمن ثابت کنیم».
سریع درباره احتمال ازسرگیری نبردها در الحدیده اظهار داشت: متأسفانه تحرکات و تقویت نیروهای ائتلاف متجاوز نشان می‌دهد که آنها برای اجرای عملیات نظامی و تشدید عملیات‌ها آماده می‌شوند، امری که ایجاب می‌کند ما نیز نیروهای خود را برای رویارویی احتمالی آماده کنیم.

وی با اشاره به نقض آتش‌بس از سوی نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی، گفت که از ۱۸ دسامبر گذشته تا ۲۱ مارس جاری تعداد نقض آتش‌بس این نیروها به ۱۳۷۳۴ مورد رسیده است و لذا شواهد و قرائن نشان می‌دهد که عدم جدیت ائتلاف برای اجرای توافقنامه سوئد، آن را در معرض شکست قرار داده است و نیروهای ما نیز به اجبار باید با آن برخورد کرده و اقدامات دفاعی مناسب انجام دهند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غیرت یمنی زمینه ساز ظهور سید یمانی خواهد شد.
Bulgaria
کشتار مردم یمن .کشتار مردم غزه .حمایت ترامپ. ننگ جامعه جهانی.قانون جنگل دنیا