کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خیزش اسرای فلسطینی در زندان نقب

5 فروردين 1398 ساعت 10:55

زندان صهیونیستی در صحرای نقب بامداد دوشنبه شاهد خیزش اسرای مقاومت بود که درپی آن دو صهیونیست و ۱۶ زندانی فلسطینی مجروح شدند.


به گزارش جهان نیوز، اسرای فلسطینی در زندان صهیونیست‌ها واقع در صحرای نقب، بامداد دوشنبه در اعتراض به وضعیت نامناسب بندها و جداسازی اسرای مقاومت، دست به خیزش و شورش زدند.

به نوشته وبگاه «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» به نقل از مسئول رسیدگی به امور اسرای حماس، زندان نقب به «میدان جنگ» اسرای فلسطینی با واحد ضدشورش صهونیست‌ها تبدیل شده و آنها نیز برای مقابله با این خیزش درخواست نیروی کمکی و اعزام بالگرد داشته‌اند.

بر این اساس، اسرای مقاومت در زندان نقب موفق شدند که دو زندانبان صهیونیست را با استفاده از دو سلاح سرد دست‌ساز مجروح کنند که حال یکی از آنها بسیار وخیم بوده و به‌صورت اضطراری برای مداوا به بیمارستانی در شهر «بئرالسبع» منتقل شده است.

نیروهای یگان ضد شورش صهیونیستی نیز با استفاده از گازهای سمی، گلوله‌های جنگی و پلاستیکی به اسرای مقاومت حمله کرده که این باعث خشن‌تر شدن درگیری‌ها شد. گفته می‌شود تا کنون ۱۶ اسیر فلسطینی مجروح شده‌اند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» این درگیری پس از ماه‌ها تنش در زندان‌های صهیونیست‌ها و تصمیم آنها به جداسازی اسرای مقاومت از یکدیگر و پخش کردن آنها در بندها مختلف بین دیگر زندانیان فلسطینی رخ داده است.

مسئول رسیدگی به امور زندانیان در حماس ماه گذشته هشدار داده بود که پراکنده‌سازی اسرای مقاومت در زندان‌های صهیونیست‌ها می‌تواند منجر به شعله‌ور شدن درگیری و تنش شود.

منبع: فارس


کد مطلب: 679067

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/679067/خیزش-اسرای-فلسطینی-زندان-نقب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com