پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲۹
حاشیه مهم سیل در گلستان و مازندران؛

استاندار معزول: عمداً سکوت کردم، در شرایط مناسب مباحثی را مطرح خواهم کرد/ چه کسانی در حادثه گلستان مقصر هستند؟/ اولین پرونده مهم روی میز آیت الله رئیسی

دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 679062
آیت الله رئیسی در روزهای اول ریاست خود بر قوه قضاییه با یک پرونده مهم رو به رو شده است که اقدامات مناسب ایشان در این شرایط می تواند سبب التیمام روحی بیشتر مردم آسیب دیده باشد.حادثه سیل گلستان و مازنداران اولین پرونده مهم آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه محسوب می‌شود و می تواند این پرونده شروع خوبی برای ایشان برای اجرای عدالت باشد.
استاندار معزول: عمداً سکوت کردم، در شرایط مناسب مباحثی را مطرح خواهم کرد/ چه کسانی در حادثه گلستان مقصر هستند؟/ اولین پرونده مهم روی میز آیت الله رئیسی
گروه سیاسی جهان نيوز:  سیدمناف هاشمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برخی از کانال‌های تلگرامی ضد انقلاب و صهیونیستی نکاتی را از قول من مطرح کردند که کاملاً کذب محض است و به موقع آنها را پاسخ خواهم داد. همچنین برخی از کانال‌ها از قول من افشاگری‌هایی را مبنی بر مرخصی تعدادی از استانداران و نمایندگان به خارج از کشور مطرح کردند که این هم کذب محض است و با هیچ کسی مصاحبه نداشته‌ام.

هاشمی گفت: من خودم را شریک مشکلات مردم استان می‌دانم و به خاطر دو روزی که به هر دلیلی در استان در شرایط ناآرام حضور نداشتم، شدیداً از مردم دلجویی می‌کنم و از اینکه در این شرایط حساس توفیق خدمت از من سلب شد، شرمنده مردم عزیز خصوصاً تراکمه بزرگوار هستم.

وی ادامه داد: در شرایط مناسب مباحثی را مطرح خواهم کرد که مردم استان متوجه شوند من قصور و کوتاهی نداشتم. من در طول ۱۸ ماه خدمت در استان گلستان فقط ۲ روز مرخصی داشتم و به همین خاطر نمی‌خواهم کسی از این فرصت سوءاستفاده کند.

هاشمی بیان کرد: من خودم را سرباز نظام می‌دانم و با افتخار به دستورات رهبری، دولت و وزیر کشور عمل می‌کنم. الان هم عمداً سکوت کردم که برخی از آن بهره‌برداری نکنند تا اگر لازم شد متعاقباً به شکل رسمی مباحثی که گفته شده را پاسخ دهم.

این در حالیست که رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره حضور نداشتن استاندار در هنگام بروز بحران در استان، گفت: استاندار سابق گلستان قطعا باید پاسخگو اعمال خود باشد و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می‌کند، زیرا یک روز قبل از عید استاندار در استان بوده و سیل هم جاری شده بود، اما می‌گوید چیزی نیست و اتفاقی نمی‌افتد؛ اگر مسئله دست کم گرفته نمی‌شد و مسیر سیل را به مناطق مختلف هدایت می‌کردند قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی اظهار کرد: استاندار سابق در حال رفتن به مرخصی بوده که سیل جاری می‌شود و مسئولان استان جلسه برگزار می‌کنند و وقتی به استاندار موضوع را می‌گویند پاسخ می‌دهد که اتفاقی نمی‌افتد و آب به سمت دریا می‌رود؛ همه مردم منطقه آق‌قلا اذعان می‌کردند که اگر سیل دست کم گرفته نمی‌شد این خسارات‌ها به وجود نمی‌آمد.

وی تصمیم‌های لحظه‌ای و بدون تدبیر را از عوامل بروز وضعیت فعلی در مناطق سیل زده استان گلستان اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته این وضعیت چندین بار تکرار شده است و اگر در موارد قبلی بدرستی تدبیر و موانع برطرف می‌شد، امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم؛ متاسفانه مسئولان استان‌های شمالی در سال‌های اخیر علت یابی نکرده‌اند که تا یک سیلی رخ می‌دهد دچار بحران می‌شویم.

سراج تصریح کرد: البته خود مردم نیز آنطور که باید در ساخت و سازهایشان مسائل ایمنی را رعایت نکردند و شهرداری‌ها نیز هر کسی که پول بدهد مجوز صادر می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزارش این سازمان درباره قصور و تقصیرات احتمالی آماده و تقدیم رئیس قوه قضائیه می‌شود، گفت: به احتمال زیاد تا پایان هفته جاری گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده و قصور و تقصیرات احتمالی به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌کنم تا توسط آیت الله رئیسی مورد بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه بازرسان سازمان بازرسی کل کشور نیز در مناطق سیل زده مستقر شدند.

سراج با بیان اینکه پیش از این سازمان بازرسی کل کشور ۵ گزارش درباره همین موضوع به مسئولان استان‌های شمالی نوشته است، اظهار کرد: در این گزارش‌ها پیشنهاد‌های لازم را ارائه کرده بودیم که اگر به این پیشنهادات توجه می‌شد قطعا وضعیت امروز رخ نمی‌داد و یا اینکه حداقل خسارات‌ها بسیار خفیف‌تر می‌بود.

گرچه با حضور و کمک نیروهای سپاه و ارتش بخشی از روحیه آسیب دیده مردم در مناطق سیل زده التیام پیدا کرده است، ولی در همین حال بخشی از افکار عمومی نیز در فضای مجازی معتقدند که در حوادث اخیر  مسئولین بالاتر از استاندار گلستان نیز باید پاسخگو باشند و به قصور احتمالی آنها هم رسیدگی شود.

با این وجود به نظر می رسد که آیت الله رئیسی در روزهای اول ریاست خود بر قوه قضاییه با یک پرونده مهم رو به رو شده است که اقدامات مناسب ایشان در این شرایط می تواند سبب التیمام روحی بیشتر مردم آسیب دیده باشد. همچنانکه می توان گفت حادثه سیل گلستان و مازنداران اولین پرونده مهم آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه محسوب می‌شود و می تواند این پرونده شروع خوبی برای ایشان برای اجرای عدالت باشد.

لازم به ذکر است انتظاراتی که مردم از برخی مسئولین ارشد دولتی داشته اند، نه تنها تاکنون در استان های گلستان و مازنداران برآورده نشده بلکه مردم بابت عدم حضور رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام دولتی نیز در مناطق سیل زده بسیار گلایه مند هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای رییسی لطفا دستور بدهید این 2 موضوع را افراد امین و صادق در مورد سیل شمال بررسی و نتیجه را به شما اعلام کنند:
1- امتیاز قطع درختان گلستان و مازندران که یکی از علل شدت سیل بود سالها در اختیار کدام خانواده است
2 -چرا اب سد قبل از بارش رها سازی نشد و منافع چه کسانی بدلیل فروش حق ابه در فصل کم ابی دران وجود دارد
"جهان جان هر که دوست داری سانسور نکن"
بهرام
Romania
...
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
بی‌توجهی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بوده است.
Iran, Islamic Republic of
الکی شان رییس قوه قضائیه رو پایین نیاورید
تقی به توقی میخوره میگن: این یک آزمون مهم برای رییسی هست، آیا از این آزمون سربلند بیرون می آید؟؟....!!
United Kingdom
...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
اینها کسانی هستند که در تخریب دولت احمدی نژاد وزلزله آذربایجان چه چیزها که نگفنند ....
دلواپس
Romania
....
Romania
نگران نباش عزیزم بچه ها هستن. همه چی روبراهه. سیل هم داره میره سمت دریا... منم یه دو سه ساعتی میرم سر قبر مادرم زود برمیگردم... تا من بیام سیل هم میرسه به دریا و همه جی تموم میشه
مناف هاشمی هر وقت وزیر شد توضیح خواهد داد که چه ظلم بزرگی بهش شده!!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
مردم از رئيس جمهور به علت عدم حضور در مناطق
سيلزده گلستان گلايه مند هستند!!! ....
Japan
ایشان در قشم برای مدیریت ابهای دریای عمان حضور داشتند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
در قصور دولت و استاندار شکی نیست ولی خواهشا" شما ازآب گل آلود ماهی نگیرید.....
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
...
United Arab Emirates
در متن حکم رهبری به آقای رئیسی، عنوان حجت‌الاسلام قید شده، چرا از پیش خودتان عنوان می دهید؟
حاج آقایی
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
.....
سینا
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فتنه ۹۸ با سیل شروع شد.
بهانه برای افزایش گرانی و سودجویی بیشتر توسط مافیای قدرت و ثروت فراهم شد.
Iran, Islamic Republic of
مدیران سازمان شهرداری ها هم در حال حاضر در اروپا هستند و انتصابهای عجیب و غریب در این سازمان صورت گرفته یک خانم رو بدون داشتن هیچ مدرک مرتبط و سابقه مورد تاییدی گذلشتن مدیر کل حمل و نقل ریلی و یک نفر رو که هیچ سابقه وتخصصی در حوزه پشتیبانی وامور ادرای نداره گذاشتن مدیر پشتیبانی در حالی که این سازمان باید به وضعیت شهرداری ها رسیدگی کند...!!!!
فرانک
United States
رئیسی رئیسی حمایتت میکنیم!!! محاکمه محاکمه ....اعدام هم واسش کمه !!!
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
اقای رییسی سلام علیکم
خدا میداند چقدر دلم میخواست رییس جمهور شوید تقدیر طور دیگر رقم خورد ولی نگرانیهایی مرا گرفته از نوع رفتارهایی که بعضی دادستانها در مراکز استانها بابت سیل اخیر داشتند تواهش میکنم صبوری کنید عجله نشود جامعیت داشته باشید به اینکه خدای نکرده اگر تصمیم احساسی بگیرید باید فقط گریست
خداوند به شما کمک کند انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
همین مونده بود تو واسه آقای رئیسی توصیه اخلاقی کنی
Iran, Islamic Republic of
استاندار عزیزمان فرمودند در شرایط مناسب مباحثی را مطرح خواهم نمود فکر میکنم جلسه دادگاه بهترین و مناسبترین جایی است که شما میتوانید مباحث خود را مطرح کنید تا افرادی مثل شما بفهمند عرصه مدیریت کشور جایی است که انسانهای مسئولیت پذیر باید به آن راه یابند نه افرادی که به دنبال موقعیت برتر شغلی و موقعیت اجتماعی هستند.
بهرام
Romania
بله مسئولین بالاتر از استاندار گلستان هم بایدجوابگو باشن....