کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلی‌ترین گلایه سیل زدگان از زبان وزیر اقتصاد

4 فروردين 1398 ساعت 22:22

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان گفت: هیچ بحث و شکی در خصوص سنگینی حجم سیل در استان گلستان نیست.


به گزارش جهان نیوز، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیل اخیر درحالی اتفاق افتاد که بسیار سنگین‌تر از تجربه سیل سال ١٣٨١ بود، افزود: این سیل خسارت بسیار کمتری به مردم وارد کرد.


وی با اشاره به اینکه مدیران به شدت درگیر این حادثه تلخ بودند، اظهار داشت: مردم در شهرستان‌های گنبد و آق قلا نگران امنیت خانه‌های خود هستند.

وزیر اقتصاد در خصوص پیشگیری و پیش بینی این حوادث طبیعی، تصریح کرد: واحدهای مسکونی که بیمه بودند با حضور شخص مدیرعامل بیمه ایران در ناحیه امن قرار گرفتند.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه، گفت: از آنجا که اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است، بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند در این خصوص راهگشای کشاورزان استان باشد.

دژپسند با تاکید بر واگذاری وام و تسهیلات به سیل زدگان در راستای گذر از وضعیت فعلی، افزود: باید در این خصوص تعیین تکلیف شود، چراکه ساکنان مناطق سیل زده در بازپرداخت وام‌ها به مشکل برخواهند خورد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: علاوه بر لایروبی رودخانه‌ها باید در پی انجام برنامه ریزی طرح‌های بنیادی بلند مدت‌تر باشیم.

دژپسند همچنین ضمن تاکید بر تغییر ساختار اقتصادی استان، اظهار داشت: برای این استان نیاز است چاره اندیشی اساسی طی برنامه‌های میان مدت متمایل به بلند مدت صورت گیرد.
 
منبع: میزان


کد مطلب: 679041

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/679041/اصلی-ترین-گلایه-سیل-زدگان-زبان-وزیر-اقتصاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com