پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۸
پس از دستور فرمانده کل قوا صورت گرفت:

بسیج نظامی‌ها برای کمک به مردم سیل زده/ دستور سرلشکر جعفری به نیرو‌‍‌های زمینی و هوافضا و ۳۱ سپاه استانی/ حضور کم‌رنگ مسئولین اجرایی محسوس است!

يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 679018
قاضی سراج گفت: مسئولان اجرایی مشغول جلسه هستند و حضور کم‌رنگی در صحنه دارند.
بسیج نظامی‌ها برای کمک به مردم سیل زده/ دستور سرلشکر جعفری به نیرو‌‍‌های زمینی و هوافضا و ۳۱ سپاه استانی/ حضور کم‌رنگ مسئولین اجرایی محسوس است!
گروه سیاسی جهان نيوز: سخنگوی سپاه از ابلاغ سرلشکر جعفری به نیروهای زمینی و هوافضا، ۳۱ سپاه استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مبنی بر تسریع در امدادرسانی بیشتر و گسیل امکانات برای ترمیم زیرساخت‌ها و کمک به سیل زدگان استان های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش جهان نيوز، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی اعلام کرد: به دنبال دستور فرماندهی معظم کل قوا به نیروهای مسلح مبنی بر گسیل امکانات بیشتر برای امدادرسانی به مناطق سیل زده در استان های شمالی کشور، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابلاغ به فرماندهان  ۳۱ سپاه استانی، نیروی زمینی و هوافضای سپاه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بر تسریع در امدادرسانی بیشتر و گسیل امکانات برای ترمیم زیرساخت‌ها و کمک به معیشت مردم در مناطق سیل زده تاکید و از اقدامات سپاه کربلای استان مازندران سپاه نینوا استان گلستان  و نیروی زمینی سپاه در یاری رساندن به هموطنان سیل زده تقدیر کرد.

سردار شریف خاطرنشان کرد: همچنین با احداث پل موقت جاده گرگان به آق قلا، بخش عمده ای از مشکلات این مسیر در تسریع روند امدادرسانی مرتفع گردید.
 
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح: خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان با تمام توان انجام می‌شود
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان با همه توان و امکانات انجام می‌شود.

سرلشکر عطاءالله صالحی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی اظهارداشت: همه ما به‌دستور مقام معظم رهبری در استان گلستان حاضر شدیم و هر امکاناتی را که نیاز باشد برای کمک به سیل‌زدگان تأمین می‌کنیم.

وی افزود: نیروهای مسلح در روزهای گذشته نیز زحمت‌های زیادی کشیدند اما با تأکید دوباره فرمانده کل قوا، همه فرماندهان امروز در این استان حضور پیدا کردند تا به‌طور ویژه به سیل‌زدگان کمک کنند.
 
جانشین فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: ما با اختیارات ویژه‌ای که داریم هرکاری را که برای بهبود وضعیت سیل‌زدگان و خدمات‌رسانی به آنان نیاز باشد در همین منطقه و بدون هیچ‌گونه تشریفات و روند طولانی، طراحی و اجرا می‌کنیم.

وی اظهارداشت: این حضور به‌خاطر این است که باید همین‌جا هرگونه نامه و دستوری که نیاز است، صادر و همه امکانات بسیج شود.
 
سردار سلامی خبر داد: واگذاری ترمیم نقاط آسیب‌دیده از سیل به نیروی زمینی سپاه/ آمادگی برای استقرار بیمارستان صحرایی
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترمیم نقاط آسیب‌دیده به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است، گفت: نیروی زمینی آمادگی دارد تا بیمارستان صحرایی را در مناطق سیل‌زده مستقر و خدمات درمانی به مردم ارائه کند.
سردار حسین سلامی صبح امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن قدردانی از حضور  نیروهای مسلح در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: همه فرماندهان سپاه استانی در این حوادث آتش به‌اختیار هستند و من در این حادثه با همه فرماندهان سپاه استان‌ها در ارتباط بودم و خوشبختانه همه پای کار هستند.

وی افزود: از دو شب پیش دستورات لازم را برای اعزام نیرو و امکانات به مناطق سیل‌زده ابلاغ کردیم که همه امکانات را برای کمک به این منطقه بسیج کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر بسیج همه امکانات نیروهای مسلح برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران بیان داشت: با فرماندهان نیروهای زمینی و هوافضا نیز صحبت کردیم تا امکانات را بسیج کنند و از صبح روز گذشته کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری با بیش از 20 تن از فرماندهان سپاه استانی صحبت کردم که همه آنان امکانات خوبی از جمله پتو، چادر، موادغذایی، آب، تجهیزات مهندسی و غیره را تهیه و به استان‌های سیل‌زده گسیل کرده بودند که بخشی از این تجهیزات به این مناطق رسیده و بقیه نیز در حال ارسال است.

سردار سلامی با بیان اینکه 7 استان به‌عنوان کمک‌کننده و معین استان گلستان در نظر گرفته شده‌اند، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در یک ماه آینده به‌شکل مناسب و در حد مقدورات و امکانات اما با حداکثر توان وضعیت را مدیریت کنیم.

وی بیان داشت: قرار شد مناطق سیل‌زده از سوی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان بلوک‌بندی و هر بلوک به یک فرمانده که ترجیحاً فرمانده بسیج سازندگی آن استان باشد، واگذار شود تا امکانات و تجهیزات خود را به‌کارگیری کنند و اقدامات مردم‌یاری را انجام دهد، با همین الگو پنج استان را کمک حال استان مازندران قرار دادیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ترمیم نقاط آسیب‌دیده به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است تا با کمک تیپ مهندسی جودالائمه(ع) و خدمات مهندسی سپاه دیگر استان‌ها اقدامات لازم را انجام دهد. نیروی زمینی آمادگی دارد تا بیمارستان صحرایی را در مناطق سیل‌زده مستقر و خدمات درمانی به مردم ارائه کند.

سردار سلامی تأکید کرد: با صدور فرمان مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح با تمام وجود اینجا ایستادند و هستند تا به‌فضل الهی شرایط را برای مردم بهتر از قبل کنیم. در این حادثه بیشتر هموطنان اهل‌سنت ما دچار آسیب شدند که ما باید با خدمات‌رسانی بیشتر عشق، علاقه و محبت خود را به برادران اهل‌سنت نشان دهیم و وحدت‌مان را استحکام ببخشیم.
 
قاضی سراج در شهرستان آق‌قلا: بی‌توجهی به گزارش‌های سازمان بازرسی/ حضور کم‌رنگ مسئولین اجرایی در صحنه محسوس است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعاً رسیدگی خواهد شد.

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعاً رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خانه‌ها در محاصره آب قرار گرفته است و مردم نمی‌توانند از منازلشان خارج شوند، از نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و ناجا قدردانی کرد و افزود: نیروهای مسلح امکانات خوبی را برای مردم فراهم کرده و کمک‌های اولیه در اختیار افراد سیل‌زده قرار گرفته است.

این مقام قضایی با انتقاد از اینکه مسئولان اجرایی مشغول جلسه هستند و حضور کم‌رنگی در صحنه دارند، اضافه کرد: استاندار استان نباید به هر دلیلی حتی اگر دلیل موجهی نیز داشت استان را ترک می‌کرد.

قاضی سراج همچنین گفت: از سال 92، 5 گزارش مستند به استاندار، فرماندار و مراجعی که باید اصلاح امور کنند ارائه کردیم اما متأسفانه توجه لازم به گزارش سازمان بازرسی نداشتند.
 
اقدامات ارتش در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده
سخنگوی ارتش گفت: پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا و از طرف فرمانده کل ارتش به تمامی یگان‌های حاضر در منطقه دستور داده شد با توان بیشتر به کمک مردم بشتابند.
 
امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی درباره آخرین اقدامت ارتش برای کمک به سیل‌زدگان گفت: مجموعه ارتش جمهوری اسلامی از روز ۲۷ اسفند ماه یعنی درست زمانی که مسافران نوروزی با کولاک مواجه بودند برای کمک به آنان وارد عمل شد و با استفاده از یگان‌های خود در منطقه به کمک مردم گرفتار در کولاک و برف شتافتند.

وی افزود: پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور یگان‌های ارتش حاضر در منطقه و در همکاری با ستاد بحران امکانات خود اعم از امکانات پروازی، پمپ‌های تخلیه آب، امکانات غذایی و اسکان مردم را وارد عمل کردند.

وی ادامه داد: پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا اقدامات ارتش در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تشدید یافت و از طرف فرمانده کل ارتش به تمامی یگان‌های حاضر در منطقه دستور داده شد با توان بیشتر به کمک مردم بشتابند، در همین راستا یک محموله شامل امکانات خوراکی بهداشتی و بیمارستان صحرایی شامل ۲ هزار تخته پتو، ۵۰۰ چادر و سایر امکانات مورد نیاز به منطقه اعزام شد همچنین نیروهایی از تیپ ۶۵ نوهد و ۱۰ تیم سه‌نفره غواصی از نیروی دریایی ارتش نیز به منطقه اعزام شده‌اند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: علاوه بر دو بالگردی که در منطقه حاضر بودند دستور داده شد تا بالگردهایی از پایگاه‌های اصفهان، آبیک و پایگاه دریایی نداجا نیز به منطقه اعزام شوند. همچنین امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز ساعاتی پیش برای نظارت به عملیات کمک‌رسانی به منطقه اعزام شده است، علاوه بر این به تمامی پادگان‌های ارتش دستور داده شده تا در صورت نیاز به موضوع اسکان مردم کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره): اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
Iran, Islamic Republic of
...
نیروهای مسلح ایران برای کمک به مردم ولی ارتش فرانسه برای سرکوب آنها
Iran, Islamic Republic of
آیا سلبریتی ها از ناکارآمدی دولت در سیل اخیر حرفی می زنند؟ آیا سلبریتی ها از مقایسه نیروحای مسلح ایران و فرانسه در مقطع کنونی حرفی می زنند؟
Iran, Islamic Republic of
موقع انتقام گیری شد سپاه اتفا قا خیلی نقشش کم رنگ است ارتش بیشتر حضور دارد جهان کارهایت بوی تفرقه می دهد قا ضی سراج کار خودش را در ست انجام دهد
Iran, Islamic Republic of
شما کجایی که به جای سیل زده ها صحبت میکنی ؟؟؟ جایی که یگسیل آمده که خطهای ارتباطی مشکل پیدا میکنه چه برسه به اینترنت . خدا هدایتت کنه داداش
Iran, Islamic Republic of
من اتفافا اطلا ع کا مل دارم رو هوا حرف نمی زنم تبلیغ هم نمی کنم اما استاندار باید محا کمه شود
آقا
Romania
چقدر زشته که تو این شرایط دارای سپاه و ارتش را مقایسه می کنی چقدر فکرت کوتاه بینانه است؟
تفرقه بینداز و ...
Iran, Islamic Republic of
....
سلام
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
جان و مال و خانواده ام و زندگیم فدای سپاه همیشه قهرمان
Singapore
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
دم سپاه و ارتش گرم. ....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر فرمانده کل قوا
سلام و درود خدا بر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جانشینس
درود خدا بر سردار جعفری فرمانده کل سپاه و تمام فرماندهان، سپاهیان و بسیجیانش
درود خدا بر امیر موسوی فرمانده کل ارتش و تمام فرماندهان، ارتشیان و بسیجیانش
درود خدا بر همه بسیجیان
....
Iran, Islamic Republic of
....
Germany
دولت ضعیف و دستور مستقیم رهبری و یاری سپاه و سایر ارگان های نظامی
زمان احمدی نژاد در سخت ترین فصل سال و سرمای زمستان زلزله ورزقان و هریس اتفاق افتاد و چون دولت قوی و جدی بود و اعتماد عمومی وجود داشت نیازی به دستور رهبری و غیره به صورت ورود اصل و مقدم نهادهای فوق نبود
Iran, Islamic Republic of
....