شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

نظر وزیر ارشاد درباره فیلم«غلامرضا تختی»

شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 678959
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامرضا تختی» را نمادی از پهلوانی و پهلوی‌ستیزی معرفی کرده و فیلم سینمایی او را روایتی دلنشین از این اسطوره ایرانی دانسته است.
نظر وزیر ارشاد درباره فیلم«غلامرضا تختی»
به گزارش جهان نيوز، فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» یکی از ۷ فیلم اکران نوروزی است که از ۲۵ اسفندماه گذشته روی پرده رفته و بیش از ۵۹ میلیون تومان فروخته است. این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و به زندگی زنده‌یاد تختی از کودکی تا مرگ می‌پردازد.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که پس از نامزدی در ۱۰ بخش، سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را کسب کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جشنواره فیلم فجر هیچ یک از آثار را تعمداً تماشا نکرده بود به تازگی فیلم سینمایی غلامرضا تختی را دیده و درباره آن نوشته است: «تختی اسطوره معاصر ایرانی است، نمادی از پهلوانی و پهلوی‌ستیزی. فیلم غلامرضا تختی روایت دلنشین از این اسطوره است، عمق تنهایی و غربت در اوج شکوه و شهرت.»

روایت نمایش خودکشی جهان‌پهلوان تختی در فیلم سینمایی او با انتقادهای بسیاری تا کنون مواجه شده است. کارگردان فیلم در این باره گفته است: تصمیم این بود که به مناقشات مرگ این پهلوان پایان داده شود، اما نکته مهم، زندگی و شیوه زندگی اوست.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...