کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلایه رهبرانقلاب باعث شد خودم را شماتت کنم

3 فروردين 1398 ساعت 10:34

چنارانی عنوان کرد: من شخصا از گلایه رهبری خودم را شماتت کردم که چرا به عنوان یک نماینده مجلس به این هشدار رهبری توجه نکرده ایم. هرچه مجلس عقب نشینی کند دشمن و اروپایی ها بیشتر گستاخ می شوند و جلو می آیند.


به گزارش جهان نیوز، هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  راه دانا؛ در خصوص اظهارات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی و توصیه ایشان پیرامون عدم اعتماد به اروپایی ها، اظهار داشت: اعتقاد من بر این است همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد ایران هم باید از برجام خارج می شد اما بنا به دلایلی برخی معتقد بودند که ممکن است بتوانیم با کشورهای اروپایی به نتیجه برسیم که این خیال هم باطل از آب درآمد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس همچنین افزود: این یک شوخی بسیار مسخره است که ما همچنان در برجام بمانیم و مسئولان دولتی باید هر چه زودتر فکری به حال وضعیت به وجود آمده کنند و بیشتر از این مایه تمسخر ما در سطح روابط بین الملل نشوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زمان تصویب و بررسی لایحه FATF یکی از همکاران مجلس که موافق طرح بود در جواب مخالفت های ما با این طرح می گفت که "شما دنبال جنگ هستید." حالا اما خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که نمی توانیم با اروپا به سرانجامی برسیم.

چنارانی با بیان اینکه جمله که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، اظهار داشت: قرار بود اروپایی ها تعهداتی داشته باشند اما هنوز این تعهدات اجرایی نشده و بعید است در آینده نیز اجرایی شود. پس اعتماد بیش از این به اروپا کار درست و عاقلانه ای نیست.

وی در ادامه به انتقاد از مسئولان دولتی در زمینه بی توجهی به شعار سال پرداخت و گفت: چرا مسئولان ما فقط نام سال را یدک می کشند و فقط در سربرگ نامه ها این عنوان باقی می ماند. مسئولان ما باید باور کنند که تمام دستاوردها وقتی به دست می آید که روی پای خودش بایستیم. تنها چیزی که می تواند به ما کمک کند خودمان هستیم.

چنارانی راهکارهای حل مشکلات را نیز برشمرد و افزود: ابتدا باید بروکراسی های اداری را حل کنیم. مجلس چندین سال است که همراه با دولت است و همچنان نیز برای پیشرفت کارها هر کمکی لازم باشد به دولت می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی سیاستمداران ما همچنان به دنبال روزنه ای از سوی اتحادیه اروپا هستند و چشم امید به اروپایی ها بسته اند. ما به جای اینکه به اروپایی ها امیدوار باشیم باید به بازار کشورهای همسایه فکر کنیم و روی آنها برنامه ریزی کنیم.  ما باید به پتانسیل های داخلی روی بیاوریم و از این طریق است که می توانیم مشکلات را حل کرده و بر جنگ اقتصادی پیروز شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به گلایه رهبر معظم انقلاب از مجلس اشاره کرد و گفت: امروز متاسفانه مجلس جمهوری اسلامی به جای اینکه وکیل ملت باشد وکیل دولت است. اعضای کمیسیون امنیت ملی بارها و بارها راهکارهایی را پیرامون مقابله با آمریکا و اروپا ارائه کرده اند اما همکاری و هماهنگی لازم از سوی مجلس و سایر نمایندگان مجلس صورت نمی پذیرد.

چنارانی در بخش پایانی اظهارات خود خاطر نشان کرد: مجلس ما مجلس مسالمت آمیز است و تاسف می خوریم که نمایندگان در زمینه مقابله با آمریکا و اروپا همراه نیستند. من شخصا از گلایه رهبری خودم را شماتت کردم که چرا به عنوان یک نماینده مجلس به این هشدار رهبری توجه نکرده ایم. هرچه مجلس عقب نشینی کند دشمن و اروپایی ها بیشتر گستاخ می شوند و جلو می آیند.


کد مطلب: 678955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678955/گلایه-رهبرانقلاب-باعث-خودم-شماتت-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com