پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۳
آیت‌الله‌خاتمی در اولین خطبه‌های نماز جمعه سال نو:

رونق‌ تولید با کاغذبازی‌ محقق نمی‌شود/ دولت فرانسه مردم را می‌کشد و کور می‌کند، دم از حقوق بشر هم می‌زند؟/ گور پدر شما با این چک سفید امضایتان

جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 678918
امام جمعه موقت تهران گفت:با کاغذبازی اداری نمی‌توانیم انتظار رونق اقتصادی و «رونق تولید» داشته باشیم؛ باید سد راه برداشته شود.
رونق‌ تولید با کاغذبازی‌ محقق نمی‌شود/ دولت فرانسه مردم را می‌کشد و کور می‌کند، دم از حقوق بشر هم می‌زند؟/ گور پدر شما با این چک سفید امضایتان
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: فرصت‌های خیر را غنیمت بدانید و سال جدید را سال توشه برگیری برای قیامت ابدی خود قرار بدهید. فصل بهار فصل زنده شدن طبیعت مرده است طبیعتی که آرام است. جوش و خروشی ندارد و به درختان می‌نگریم و برگ سبزی بر آنها نیست بهار که می‌رسد جانی دوباره می‌گیرند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که قرآن علاوه بر بهار هست و تذکر می‌دهد و سلیقه خوب فارسی زبان‌ها که اول سال نو خود را بهار قرار دادند یک بهار دیگری را هم قرآن تذکر می‌دهد و آن بهار جان‌ها است که از آن غافل نشوید. جان مرده جانی است که با خدا قهر است جانی است که با خدا آشتی نیست. این جان مرده است. محور بحث ما یا ایهاالذین امنواهای قرآن بود؛ مؤمنین به خدا و پیامبر اکرم (ص) لبیک بگویید جان می‌گیرید و زنده می‌شوید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به همزمانی ماه رجب و نوروز گفت: همانطور که به اسقبال بهار می روید، به استقبال بهار جان هم بروید. این بهار استقبال دارد. استقبال آن با ماه رجب است؛ چه نوروز خوبی است که بهار طبیعت با بهار انس با خدا هم همزمان شده است. قدر این دو بهار را بدانیم؛ هم بهار طبیعت انجام شد و در روزهای آغازین به سر می بریم و هم بهار جان.

آیت الله خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران گفت: سال نو از راه رسید و سال قبلی به سرعت گذشت و این سال هم به سرعت خواهد گذشت و خوشا به حال آنانی که توشه بایسته خود را از این سال‌ها بگیرند. خودمان را برای این میهمانی که قطعاً خواهد آمد و میهمان ناخوانده نیست و خوانده شده است و خلقت ما همراه آن است. از این فرصت بهره باید ببریم.

وی با بیان اینکه فضای کشور فضای بسیار شاد است و امیدواریم همیشه همین شادی را شاهد باشیم، تصریح کرد: اولاً شادی میلاد مولا علی (ع) است. محبوب خدا، محبوب پیامبر (ص) و محبوب جهان انسانیت است و با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم و می‌گوئیم مولای ما علی است. محبتش فرامذهبی است و شیعه و سنی، حضرت علی (ع) را دوست دارد. همچنین فرااسلامی است و می بیند که مسیحی ۵ جلد کتاب می‌نویسد و امیرالمومنین را معرفی می‌کند.

وی در مورد نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب از سال ۷۳، نامگذاری سال‌ها را شروع کردند که تدبیر حکیمانه ای است. تشریفاتی هم نیست و در حقیقت نقشه راه سال است. رهبر معظم انقلاب چندین سال به درستی تشخیص دادند که مشکل اقتصادی است. طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و هر ساله شعبه‌ای از شعبه‌های اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. امسال نیز «رونق تولید» را مطرح کردند که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند برای شعار سال فرهنگ سازی کنند، اظهار داشت: فرهنگ سازی بسیار مهم است. صداوسیما به خصوص سیما می‌تواند در این عرصه نقش کلیدی داشته باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید به تولید مرغوب نیز توجه شود اظهار داشت: اگر تولید مرغوب بود، نیاز به تبلیغ ندارد و مرغوبیت تبلیغ است. مخصوصاً در صادرات باید تولید مرغوب صورت بگیرد تا بتواند با کالای سایر کشورها قدرت رقابت داشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت اقتصادی در رونق اقتصادی نقش کلیدی دارد، تصریح کرد: مبارزه با فساد و قاچاق بخشی از این امنیت اقتصادی است و اگر بخواهد تولید رونق پیدا کند، باید امنیت اقتصادی شکل بگیرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برای رونق تولید کار را آسان کرد، گفت: تولیدکننده با بروکراسی و کاغذبازی اداری صورت حوصله‌اش سر می‌رود و با این کاغذبازی نمی‌توانیم انتظار رونق اقتصادی داشته باشیم. اگر مربوط به قانونگذار است باید رفع شود و اگر در اجراست باید سد راه برداشته شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شرط رونق اقتصادی جلوگیری از واردات غیر ضروری است، تصریح کرد: واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شود، اگر صورت بگیرد رونق اقتصادی شکل نمی‌گیرد. فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال، به عنوان سند بالادستی است و مسئولان باید آن را اصل قرار بدهند و در حد شعار باقی نماند.

آیت الله خاتمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق و سفر سرلشکر باقری به سوریه اظهار داشت: این دو سفر خیلی معنا داشت. آمریکایی‌ها از چند سال قبل گفتند در غرب آسیا باید خاورمیانه جدید شکل بدهیم. مدتها وزیر خارجه آنها می‌گفت مقصودشان از خاورمیانه جدید این بود که عراق، سوریه و لبنان را به زیر سلطه خود بگیرند ولی به فضل الهی خاورمیانه جدید مورد نظر آنها شکل نگرفته بلکه مقاومت ضد آنها شکل گرفته است.

وی افزود: این سفرها این مقاومت را تکمیل کرد. مقاومتی که خار در چشم استکبار و استخوان در گلوی استکبار است و این مقاومت طومار زندگی استکبار را در هم خواهد درید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت تروریستی نیوزلند گفت: سه نکته در این رابطه دارم؛ عامل جنایت با صراحت خودش را نژاد پرست و همفکر ترامپ عنوان کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه همفکرهای این تروریست‌ها حاضر نشدند بگویند این عملیات «تروریستی» است و فقط گفتند حمله «مسلحانه» صورت گرفت، تصریح کرد: این نامردها اگر مسلمان کشته شود، نمی‌گویند تروریستی است ولی اگر سگ و گربه آنها کشته شود، آن را عملیات تروریستی عنوان می‌کنند. این نشان دهنده همفکری اینها با این جنایتکاران است.

وی افزود: هجمه غرب به ایران نیست بلکه اینها با اسلام طرف هستند. باید محکم، شجاعانه و مبتکرانه مقابل اینها ایستاد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در مورد لیبرال دموکراسی غرب گفت: دیروز رهبر انقلاب این لیبرال دموکراسی و چهره منافقانه اروپا را به خوب تشریح کردند. با پیروزی انقلاب، سوسیال دموکراسی شرق فروپاشید و یکی دو سال قبل از فروپاشی هم امام خمینی (ره) پیشگویی کردند و فرمودند که صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم به گوش می‌رسد و باید کمونیزیم را در موزه تاریخ جست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی غرب نشان داد همانطور که سوسیال دموکراسی سقوط کرد، لیبرال دموکراسی غرب هم در سراشیبی سقوط است، اظهار داشت: ببینید در کشور آنها چه می‌گذرد. پلیس سیاه پوست، سفید پوست را می‌کشد. ببینید فرانسه چه برخوردی با معترضان نظام سرمایه داری دارد؛ می‌کشد، مجروح می‌کند و کور می‌کند.

وی افزود: در برابر نسل کشی در یمن چه خفقان مرگ باری گرفتند، نفس نمی کشند. در برابر جنایات حکام بحرین نفس نمی کشند. پیش چشم اینها قراردادی که به اصطلاح بین المللی (برجام) بود، آمریکا به زیرش می‌زند ولی فریاد بایسته بلد نشد و با صراحت می گویم که اروپا هم با آمریکا همراهی کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: وزیر خارجه فرانسه دروغ می‌گوید که می‌گوید ما به رغم خروج آمریکا از برجام تلاش قابل توجه برای حفظ توافق هسته‌ای داشتیم. خیر، شما همراه بودید و این کانال مالی که درست کردید کاملاً فریبنده بود و شبیه به شوخی تلخ است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه تلاش‌های ما برای حفظ برجام در حکم چک سفید امضا برای ایران به خصوص در زمینه مسائل حقوق بشر است، اظهار داشت: خجالت بکشید، شما مردمتان را می‌کشید و کورشان می‌کنید، باز هم دم از حقوق بشر می زنید؟ حقوق بشر؟! شما حقوق بشر می‌فهمید؟ شما در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستید. گور پدر شما با این چک سفید امضایتان؛ نخواستیم. ما فضل الهی می‌ایستیم و مقاوم از منافع خودمان حمایت خواهیم کرد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اقای خاتمی ادب مرد به ز دولت اوست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سانسور ؟ حرف حق باید سانسور بشه ؟
Iran, Islamic Republic of
..
Netherlands
....
نمیشه ایشون با لحن محترمانه تری صحبت بکنن ؟
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
....
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
اين چه طرز فحش دادنه حاجى ؟! شما مثلاً مرد خدائى يه كم محترمانه و اتو كشيده تر !
United States
...
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم خوب گفتی . غربی ها چند صد سال است پوست مردم دنیا را کنده اند .
United Arab Emirates
حاج اقا تو مجلس بچه و زن نشسته رعایت بفرمایید اینها از ما الگو می گیرند
Netherlands
به سیم آخر زد. معلومه که تحریم ها فشار آورده.
Iran, Islamic Republic of
اقای احمد خاتمی بجای این جرفها تز مردم بخواهید به فکر مردم گلستان باشند که دچار سیل زدگی شده اند
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
...
United Kingdom
...
United Kingdom
...
United Kingdom
...
United Kingdom
...
United Kingdom
....