پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شیوه جدید بانکی برای سرکیسه کردن بدهکاران مستاصل

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: 678803
در حالی که به گواه همه فعالان اقتصادی، سال ۹۷ سال دشواری برای همه فعالان اقتصادی بوده است، برخی بانک‌ها به جای مراعات حال مشتریان خود به شیوه‌های گوناگون و البته غیرقانونی به دنبال سوء استفاده از بدهکاران بانکی هستند.
شیوه جدید بانکی برای سرکیسه کردن بدهکاران
به گزارش جهان نيوز، علیرغم آنکه تصمیم‌گیران حوزه پولی و بانکی، تبلیغ بسته‌های تشویقی را برای تسویه بدهی بدهکاران به بانک‌ها می‌کنند و تاکید دارند، مشتریانی که قصد تسویه بدهی‌های معوق را دارند، جرایم آنها یا حداقل بخش مهمی از جرایم‌شان بخشوده می‌شود، بانک شهر خلاف این رویه عمل می‌کند.

این در حالی است که بسیاری از پیمانکاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان سال ۹۷ را به سختی پست سر گذاشته‌اند و حتی در تامین حقوق کارگران، تامین مواد اولیه و سایر نیازهای بنیادی دچار مشکلات فراوانی هستند.

در این میان بانک شهر نه تنها مراعات حال مشتریان خود را نکرده است، بلکه اصل بدهی به همراه جرایم را از مشتریان خود طلب کرده و به شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون آنها را مجبور به پرداخت بدهی‌هایشان به همراه جرایم متعلقه کرده، بلکه در اقدامی تعجب برانگیز و غیرقانونی در ارایه تسویه بدهی به مشتریان طفره رفته و از آنها مطالبه حق الوکاله می‌کند.

براساس اخبار دریافتی ایلنا بانک شهر با عقد قراردادهای سوال برانگیز با برخی موسسات حقوقی در مرحله تسویه حساب نهایی با بدهکاران به این بانک، آنها را واردار می‌کند تا با پرداخت ارقام نجومی 30 الی 40 میلیونی (باتوجه به میزان بدهی مشتریان بانک) تحت عنوان حق‌الوکاله به موسساتی که معلوم نیست، جایگاه قانونی آنها چیست به این عمل خارج از چارچوب تن دهند.

این درحالی است که اکنون پرونده بانک شهر در مجلس به دلیل تخلفات عدیده در حال پیگیری است و به زودی مشمول تحقیق و تفحص مجلس خواهد شد، ضمن آنکه چندی پیش نیز شهردار تهران در جمع خبرنگاران تاکید داشت گزارشی از تخلفات بانک شهر در صحن شورا قرائت خواهد شد.

منبع: ایلنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *