چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در جیزان

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 678774
در حمله موشکی نیروهای یمنی به استان جیزان عربستان ۷۰ نظامی وابسته به سعودی‌ها کشته یا زخمی شدند.
هلاکت ده‌ها مزدور سعودی در جیزان
به گزارش جهان نيوز، دکتر طه متوکل وزیر بهداشت عمومی یمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا پایتخت این کشور اعلام کرد که بیش از 100 هزار کودک یمنی تنها در یک سال به علت تجاوزات عربستان سعودی و آمریکا و محاصره اعمال ‌شده ضد ملت یمن جان خود را از دست داده اند.
 
وی  تاکید کرد حدود 50 درصد از زیرساخت‌های بهداشتی یمن تخریب شده و 97 درصد از تجهیزات بیمارستانی یمن در نتیجه افزایش تجاوز و محاصره این کشور عمر مفید خود را پشت سر گذاشته اند.
متوکل گفت متجاوزان از تمام روش‌های جنایت ضد ملت یمن استفاده می‌کنند و مانع ورود تجهیزات بهداشتی به یمن می‌شوند. این در حالی است که در نتیجه فقدان این تجهیزات جان انسان‌های بسیاری در یمن در معرض خطر قرار می‌گیرد.
این مقام یمنی از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در زمینه کمک و تعهد به رویکردهای بهداشتی بر اساس نیازمندی های ملت یمن سستی به خرج ندهند. وی تاکید کرد نقش انسان دوستانه سازمان ملل متحد در یمن در حد و اندازه‌های مطلوب نیست و کمک‌های جهانی برای بخش بهداشتی و سازمانهای بین‌المللی در معرض آزمون قرار دارد.

وزیر بهداشت یمن در عین حال از نقش کارمندان این وزارتخانه به ویژه در بخش بهداشتی که با وجود عدم اعطای حقوق و هزینه‌های شغلی‌شان به مسئولیت‌های خود عمل می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که 230 هزار مریض بر اساس آمارهای رسمی نیاز شدید به مداوا در خارج از این کشور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین تأکید کرد که مجموعه قربانیان تجاوز سعودی آمریکایی به یمن بالغ بر 37822 نفر است که 12 هزار نفر از آنها شهید شده‌اند و 25 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد که 103 پزشک و کادر پرستاری و امدادرسانی یمنی در نتیجه تجاوزهای رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند و حدود 245 نفر نیز در نتیجه حملات هوایی و موشک‌باران سعودی‌ها زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش 452 مرکز و تأسیسات پزشکی یمن در نتیجه موشک باران متجاوزان تخریب شده و 288 مورد از این تعداد به صورت کامل از بین رفته اند.

70 کشته و زخمی در میان متجاوزان سعودی به یمن
از سوی دیگر منابع نظامی یمن بامداد چهارشنبه اعلام کردند که در حمله موشکی سه شنبه شب این کشور به منطقه جیزان عربستان بیش از 70 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شدند.

یک مقام نظامی یمنی گفت: 70 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی از جمله شماری از افسران و فرماندهان آن ها در حمله موشکی به منطقه خوبه واقع در جیزان کشته یا زخمی شدند.

پیشتر یگان موشکی ارتش یمن با دو فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» مواضع نظامیان سعودی و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را در منطقه خوبه و ارتفاعات النار جیزان هدف قرار داده بود.

درهمین حال نیروهای یمنی کنترل تعدادی از مقرهای نظامیان سعودی را در منطقه الطلعه واقع در نجران عربستان به دست گرفتند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به شهادت بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرانک
United States
چهارشنبه سوری مبارک....!! عجب آتش بازی راه انداختند این یمنی ها در شب چهارشنبه سوری!!
انصار الله: عربستان جنگ را متوقف کند / آمریکا سرنیزه حمله به یمن است
Iran, Islamic Republic of
انصار الله: عربستان جنگ را متوقف کند / آمریکا سرنیزه حمله به یمن است
انصار الله: عربستان جنگ را متوقف کند / آمریکا سرنیزه حمله به یمن است
پنج‌شنبه 1 فروردين 1398 - 20:06

رئیس دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که عربستان باید جنگ را متوقف کند و محاصره را بردارد.


«علی القحوم» رئیس دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن از آمادگی ارتش این کشور برای دفاع از آن خبر داد.

القحوم به شبکه خبری «المیادین» گفت که «عربستان باید جنگ را متوقف کند و محاصره را بردارد».

وی با بیان اینکه پیام وزارت دفاع بدین معناست که ارتش یمن آماده دفاع از خاک و میهن خود است، اظهار داشت که در پنجمین سال حمله به یمن، همه مقاصد ائتلاف سعودی برملا شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش انصار الله همچنین تصریح کرد که آمریکا سرنیزه جنگ علیه یمن است.

القحوم خاطر نشان کرد که یمن در معرض حمله جهانی قرار دارد که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه انصار الله خواستار اجرای توافق استکهلم است، اظهار داشت که طرف دیگر، اجرای آن را نمی‌پذیرد.

این مسئول یمنی اعلام کرد که عربستان در تلاش است که در استان «المهره»، هویت را تغییر دهد، ولی «مردم جنوب یمن مخالف اشغالگری سعودی هستند».

در همین راستا، «میشل باشله» رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل 29 اسفند سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «از آغاز اجرای توافق سوئد در دسامبر گذشته تاکنون، روزانه هشت نفر از کودکان در یمن کشته و یا زخمی می‌شوند».

باشله افزود: «کودکان در حال حاضر در ۳۱ منطقه مورد درگیر در یمن زندگی می‌کنند و شدیدا از تحولات مربوط به جنگ به خصوص تعز، حجه و صعده رنج می‌برند».

مسئول حقوق بشری سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید حملات ائتلاف سعودی به استان حجه واقع در شمال غربی یمن تاکید کرد که «در ماه جاری میلادی، ۲۲ نفر از جمله ۱۲ کودک و ۱۰ زن در این استان کشته و ۳۰ نفر دیگر که حدود نیمی از آنها کودک هستند، زخمی شدند».

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز روز چهارشنبه در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، تازه‌ترین آمار مربوط به کشته‌ها و مجروحان و خسارت مالی و جانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ ائتلاف متجاوز را گزارش داد.

الحاضری گفت که طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵(ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.