کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه ۹ سناتور آمریکایی به ملک سلمان

29 اسفند 1397 ساعت 8:37

۹ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به پادشاه سعودی از وی خواستند به بازداشت زندانیان سیاسی و نقض حقوق گروه‌های اقلیت پایان دهد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ۹ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به ملک سلمان، پادشاه سعودی از وی خواستند به بازداشت زندانیان سیاسی و نقض حقوق گروه‌های اقلیت پایان دهد.
 

نمایندگان مجلس سنا در این نامه نوشته‌اند: «علاوه بر سازمان‌های معتبر بین‌المللی که جزئیات دقیقی از بازداشت خودسرانه و بدون محاکمه فعالان صلح‌طلب و مخالفان [سعودی] ارائه کرده‌اند، درباره تبعیض‌های نظام‌مند علیه زنان، اقلیت‌های قومی و بدرفتاری با کارگران مهاجر و سایرین هم مستندات متقنی وجود دارند.»

فشارها علیه سوء رفتارهای عربستان سعودی با مخالفانش بعد از ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شدت گرفته است. خاشقجی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد. مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری، ۱۵ مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

مقام‌های سعودی بدون ارائه هیچ مستنداتی این روایت را رد و ادعا کردند خاشقجی، ساختمان را زنده و سالم ترک کرده است. عربستان سعودی سرانجام روز ۲۸ مهر، یعنی ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن خاشقجی اعتراف کرد وی داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

دادستان کل سعودی، علی‌رغم این، ادعا کرده خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده است. روایت عربستان سعودی که ظاهراً در تلاش است عوامل رده بالای حکومتی را از مشارکت در قتل روزنامه‌نگار منتقد یا اطلاع از آن تبرئه کند، با تردید عمومی در جهان مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 678740

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678740/نامه-۹-سناتور-آمریکایی-ملک-سلمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com