کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه خاتمی برای استعفای روحانی تکذیب شد! +جزئیات

28 اسفند 1397 ساعت 8:48

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اگر دکتر روحانی در این مقطع خاص هم رییس جمهوری نبود، با تمام وجود مسئولیت می‌پذیرفت.


گروه سیاسی جهان نیوز: «محمود واعظی» عصر دیروز در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران همان طور که بار‌ها رهبری گفتند و قانون اساسی تایید دارد، قدرت بر اساس رای مردم تعیین می‌شود، مردم حافظ تداوم نظام هستند و بزرگترین سرمایه ما محسوب می‌شوند؛ اگر کسی غیر از این صحبت کند به بی راهه رفته است.

وی یادآور شد: اخیرا شنیدم که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای گفته است که 'مردم چه کاره اند'؛ در پاسخ باید گفت که مردم همه کاره اند، ما نمی‌توانیم بدون نظر مردم هرکاری که دلمان می‌خواهد را انجام دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم از حکومت و دولت انتظاراتی دارند از این رو ما باید خود را با آنان تطبیق دهیم، نه اینکه خودمان را محور بدانیم و بگوییم مردم خود را با ما تطبیق دهند.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره نامه رییس دولت اصلاحات به رییس جمهوری گفت: من وجود این نامه را تایید نمی‌کنم؛ هیچ بحثی در رابطه با استعفا در پنج سال و نیم گذشته مطرح نبوده است؛ افرادی مطالبی را با چند واسطه مطرح می‌کنند که بیشتر برای مطرح کردن خودشان است.

وی افزود: اگر دکتر روحانی در این مقطع خاص هم رییس جمهوری نبود، با تمام وجود مسئولیت می‌پذیرفت و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد، از این رو امروز که مسئولیت دارد به مردم و رای آنان وفادار است و تا زمانی که مشکل وجود دارد و مردم بخواهند، در مسئولیت خود باقی می‌ماند.

بر پایه گزارش کیهان، سران جبهه اصلاحات بدشان نمی‌آید پوست خربزه زیرپای روحانی بگذارند، این طیف چند ماه قبل از روحانی خواستند استعفا دهد و سپس سراغ ظریف رفتند و به او فشارآوردند که از استعفا برنگردد.

اکنون مشاور خاتمی فاش می‌کند که خاتمی به روحانی گفته استعفا دهد.

علی صوفی از وزیران دولت اصلاحات در گفت‌وگو با برنامه دستخط و در پاسخ این سؤال که شما گفتید که حمایت اصلاح‌طلبان بود که اقبال عمومی آقای روحانی از ۱۳ درصد در سال ۹۲ به بالای ۵۰ درصد رسید و رئیس‌جمهور شد و روحانی مدیون اصلاح‌طلبان و عارف است. همین را اعتقاد دارید؟

وی اظهار داشت: بله اعتقاد دارم. صوفی با بیان اینکه به نفع جهانگیری است از دولت بیرون بیاید، افزود: به نفع خودش است. به نفع اصلاح‌طلبان را نمی‌توانم الان جمع‌بندی کنم. اینکه گفتم به نفع خودش است بالاخره دولت آن اعتباری را که در جریان انتخابات سال ۹۶ داشت، به سرعت از دست داد و بالاخره الان ارزیابی از محبوبیت آقای روحانی خیلی پایین است. «چند درصد است؟ می‌دانید؟»

من زیر ۱۰ درصد شنیدم. وصل شدن به چنین دولتی با چنین نارضایتی که وجود دارد جز هزینه کردن چیز دیگری ندارد. نمی‌دانم چه فایده‌ای دارد.

وی در این باره که «خاتمی به روحانی گفته اگر نمی‌تواند از ریاست جمهوری استعفا دهد؟»، گفت: بله. من شنیدم که خاتمی به روحانی گفت اگر نمی‌تواند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد و شرایط خود را مطرح کند و اگر امکان‌پذیر نیست، اجازه گرفته و کناره‌گیری کند.

آیا رئیس دولت اصلاحات نارضایتی که از دولت روحانی دارد را به وی اعلام کرده یا جلسه‌ای برگزار شده است بین این دو نفر؟ صوفی در پاسخ این سؤال گفت: حتماً. زیاد این کار صورت گرفته است. در همین سال هم این جلسات برگزار شده است.

یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات، بالغ بر بیست سال است که همین شگرد فریب مردم با وعده‌های پوپولیستی قبل از انتخابات و سپس مأیوس کردن مردم را پیشه خود ساخته‌اند به جای پاسخگویی به مطالبات مردم و وعده‌های بهبود اقتصادی که می‌دهند، مدعی می‌شوند«نمی‌گذارند ما کار کنیم»!


کد مطلب: 678660

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678660/توصیه-خاتمی-استعفای-روحانی-تکذیب-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com