کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیرفروش، متهم ردیف اول بانک سرمایه

28 اسفند 1397 ساعت 8:05

روزگذشته دفاعیات پایانی حسین هدایتی دولابی، در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات وی و پاسخ‌های نماینده دادستان به اتمام رسید تا ادامه رسیدگی به این پرونده متعاقباً اعلام شود. دادگاهی که با بر ملاشدن اسامی مخفف و غیرمخفف حکایت‌های زیادی را برملا کرد.


به گزارش جهان نیوز، «من حسین هدایتی، چوب اسمم را می‌خورم. گردنم از مو نازک‌تر، تسلیم قانون هستم! چرا برادر معاون اول دولت و برادر رئیس‌جمهور غیرعلنی، اما من علنی محاکمه می‌شوم؟!

پولی بابت جشن قهرمانی ندادم. نه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتم و نه واردات داشتم. به ۱۴فدراسیون ورزشی به عنوان کار خیر و توسعه ورزش و اهتزاز پرچم کشورم کمک کردم.

حقوق کی‌روش، پول لباس تیم‌ملی و پاداش بازیکنان را من دادم. بیش از ۱۳ هزار زندانی در این سال‌ها آزاد کردم. مسجد و حسینیه ساختم. خمس دادم. آقای تاج از بنده ۲میلیون دلار گرفت. به تاج گفتم، اجازه مقامات را بگیر و حقوق کی‌روش را بده.

۲۱ میلیارد تومان به «فیروز دولت‌آبادی» سفیر سابق ایران در ترکیه دادم، سراغ کابین ورزشکاران نروید. حاشیه برای ورزش کشور و نشاط مردم درست نکنید. من به آقای قاضی قول دادم تا بدهی‌هایم را صاف کنم. از ضیایی طلب دارم. ۵۰ میلیاردم را حمید حاجیان خورده است. مطالباتم را وصول کنید، جان خودم را در راه انقلاب می‌دهم!»
 

روزگذشته دفاعیات پایانی حسین هدایتی دولابی، در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات وی و پاسخ‌های نماینده دادستان به اتمام رسید تا ادامه رسیدگی به این پرونده متعاقباً اعلام شود. دادگاهی که با بر ملاشدن اسامی مخفف و غیرمخفف حکایت‌های زیادی را برملا کرد.

هدایتی در ابتدا اعتقاد داشت، پرونده وی از رهبر انقلاب برای تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی مشمول استجازه نمی‌شود. هدایتی در جایی دیگر هم به علنی برگزارشدن دادگاه خود نسبت به سایر افراد، چون برادر رئیس‌جمهور اعتراض داشت!

وی بار دیگر گفت: «گردنم از مو نازک‌تر است و تسلیم قانون هستم.» هدایتی خود را دائماً مقید به نظام توصیف می‌کرد و با جبهه‌ای خواندن خود اعتقاد داشت در تمام دوران عمرش ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت نکرده است.

وی در جایی دیگر اظهار داشت: والله بالله تالله من به یک مداح پول ندادم، من با آن‌ها از دوران جنگ دوست بودم و آن‌ها نه از من و نه از کس دیگری پول دریافت نمی‌کردند.

ریخت و پاش‌های فوتبالی
این متهم به ریخت و پاش‌های فوتبالی هم ورود پیدا کرد و در این‌باره گفت: «ع. الف» و «م. ه» از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گرفتند و تسویه نکردند. آقای ورزشکاری هم که دوست بنده است و بار‌ها به خاطر قهرمانی از من تشکر کرده از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گرفته و هنوز تسویه نکرده است. آقای تاج، حقوق کی‌روش، پول لباس تیم‌ملی و ۵هزار دلار پاداش اعضای تیم‌ملی را از من گرفت. بنده افتخار می‌کنم که به کی‌روش و کار آن پاداش داده‌ام.

وی اظهار داشت: وزیر وقت ورزش و رئیس کمیته المپیک من را دعوت می‌کردند و کمک می‌خواستند، بنده هم این کار خیر را انجام می‌دادم و به آن افتخار می‌کردم. هدایتی گفت: آقای تاج از بنده ۲میلیون دلار گرفت. ادعایی که حتی در پایان نیز به این موضوع اشاره کرد که تاج قول مساعد برای بازگرداندن این پول داده است.

طبق اظهارات حسین هدایتی «فیروز دولت‌آبادی» سفیر سابق ایران در ترکیه ۲۱ میلیارد تومان از وی گرفته است و به‌رغم شکایتش از وی هنوز کیفرخواستی علیه این فرد صادر نشده است.

هدایتی افزود: به خاطر گرفتن وام با وثیقه به من اخلالگر می‌گویند.‌ای کاش می‌شد، مسائل جبهه مقاومت و مسائل داعش را عنوان کنم. ۱۳ هزار زندانی در این سال‌ها آزاد کردم، به هزاران نفر وام قرض‌الحسنه دادم، اما خودم برای گرفتن وام محاکمه می‌شوم.

حسین هدایتی خود را با پیشینه انقلابی معرفی می‌کرد که خدمات عام‌المنفعه زیادی را داشته است. وی خاطرنشان کرد که هزینه‌های زیادی صرف امور خیر و ساخت مسجد و حوزه داشته است. در جایی حتی به پرداخت خمس هم اشاره کرد که نماینده دادستان به وی گفت: از پول مردم خمس دادید!

وی بیان کرد: یک چک از مجید عادلیان را که یکی از بدهکاران بانک سرمایه است و در زندان به سر می‌برد، خرج کردم. پنج دست گشت تا به دست بابک زنجانی رسید و او از بانک سرمایه شعبه کیش وام گرفت.

تولیدگر یا اختلاس‌گر!
نماینده دادستان در جلسه دیروز در پاسخ به اظهارات هدایتی برای سایر متهمان پرونده بانک سرمایه به اسامی افرادی، چون جهانبانی، هادی رضوی و سامان مدلل اشاره کرد و در این راستا گفت: علیه هشت مدیر کیفرخواست صادر شده و ۳۲ نفر دیگر در اولین فرصت بعد از عید علیه آنان کیفرخواست صادر خواهد شد.

قهرمانی از «م. الف» به عنوان بزرگ‌ترین مفسد بانک سرمایه نام برد و گفت: این فرد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تحصیل مجرمانه دارد و ضمانتنامه‌ها را تبدیل به قیر کرده است. قهرمانی تأکید کرد: به‌رغم دشواری‌ها برای ردیابی در این راستا سازمان اطلاعات سپاه همکاری خوبی داشته، اما از سوی وزارت اطلاعات همکاری نشده است.

هدایتی در میان صحبت‌های نماینده دادستان بازهم گفت: من خواهش می‌کنم شما سراغ کابین ورزشکاران نرو، من به آقای قاضی قول دادم تا بدهی‌هایم را صاف کنم.

دوستداران هدایتی بدهی وی را تسویه کنند
نماینده دادستان با تأکید بر اینکه در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌گردد تا پول‌های هدایتی را برگرداند، خطاب به شخص هدایتی گفت: چرا الان می‌گویی فلان سفیر ۲۱ میلیارد تومان گرفته است؟! چرا نمی‌گویی تا گردن آن‌ها را بشکنیم! قهرمانی باز هم تأکید کرد: هرکس هدایتی را دوست دارد، بدهی‌های وی را تسویه کند!

۲۰ سال حبس برای سه متهم بانک سرمایه
قاضی مسعودی‌مقام در پایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی بخشایش، مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی، رئیس سابق هیئت‌مدیره بانک سرمایه و محمدرضا توسلی، عضو سابق حقوقی بانک سرمایه هر کدام به ۲۰سال زندان، ۷۴ضربه شلاق در انظار عمومی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

وی درباره پرونده پتروشیمی گفت: دو نفر از متهمان وثیقه‌شان تشدید شد؛ یکی حمزه‌لو که وثیقه وی ۴۵ میلیارد افزایش پیدا کرد و احمدیان که در حال حاضر بازداشت است و وثیقه‌اش را به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش دادیم و در رابطه با سایر متهمان مستندی دال بر اینکه اقداماتشان از سوی دستگاه‌های دولتی، بانک مرکزی، پتروشیمی‌ها مجاز بوده یا خیر هنوز ارائه نداده‌اند و نحوه مداخله این اشخاص مشخص نیست.

منبع: جوان


کد مطلب: 678649

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678649/قیرفروش-متهم-ردیف-اول-بانک-سرمایه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com